رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خواستار ثبات قوانین در حوزه صادرات شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیوان کاشفی با اشاره به تغییرات ناگهانی قوانین که از مهمترین دغدغه های فعلی صادرکنندگان است افزود : عدم ثبات قوانین مانع از تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های مناسب خواهد شد وباید قوانین و مقررات درحوزه تجارت خارجی حداقل برای مدت یکسال بدون تغییر باشد.
وی عنوان کرد : لازم است تعهدات بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات تکلیفی بخش صادرات (هشت تا 10 درصد از کل تسهیلات اعطایی) پیگیری شود.


کاشفی در ادامه با انتقاد از لغو مشوق های صادراتی خواستار برقراری مجدد جوایز صادراتی، یارانه های پذیرش و اعزام هیات های تجاری، یارانه نمایشگاهی، یارانه ساخت زیرساخت های صادرات توسط بخش خصوصی و... شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: لازم است معافیت های مالیاتی صادرکنندگان نیز پیگیری شود، زیرا این افراد به دلیل عدم اطلاع به موقع از قوانین و مقررات جدید، در سال های گذشته اظهارنامه های مالیاتی خود را به اداره مالیاتی تحویل نداده اند.


وی گفت : بر اساس قانون بودجه سالیانه و قانون صادرات و واردات، تمامی صادرکنندگان بدون قید و شرط از پرداخت مالیات معاف هستند.


رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در پایان تاسیس مراکز ارتباطی و اطلاعاتی در کشور عراق (اربیل، بغداد و بصره) توسط بخش خصوی و با حمایت مالی و فکری سازمان توسعه صادرات را نیز از دیگر خواسته ها برشمرد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، لازم ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.