مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان از اختصاص 800 میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای این شهرستان به میراث فرهنگی خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،مهدی نوبختˈ بمناسبت هفته صنایع دستی افزود:از این اعتبار 90 میلیون ریال برای آموزش و ترویج صنایع دستی گلپایگان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون برای 400 نفر هنرمند فعال در صنایع دستی شهرستان گلپایگان کارت هنرمندان صادر شده است، اظهار کرد: 50 نفر از هنرمندان صنایع دستی گلپایگان پروانه تولید کارگاهی دارند و 50 نفر هم زیر پوشش بیمه هنرمندان صنایع دستی قرار گرفته اند.
نوبخت مهمترین صنایع دستی تولید شده در گلپایگان را منبت، معرق، مشبک، پیکره تراشی، گیوه دوزی، کار با تزیینات چوبی، سرمه دوزی، دوخت لباس های سنتی، آبگینه و ویترا عنوان کرد و افزود: هنر منبت گلپایگان با قدمت طولانی، در سال 1391به ثبت آثار ملی رسید.
وی با اشاره به پیشینه مذهبی و تاریخی گلپایگان و توانمندی های هنرمندان صنایع دستی این شهرستان اظهار کرد: یک غرفه از بیست و چهارمین نمایشگاه صنایع دستی که از 20 خرداد امسال در تهران برگزار شد به آثار هنرمندان این شهرستان اختصاص یافت./س


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.