متأسفانه تناژ گندم نسبت به سال قبل 40 تا 50 درصد افت داشته است که حالت سرمازدگی در هنگام خوشه گرفتن، استاندارد نبودن برخی سموم و دفع آفاتی که استفاده شده در این امر تأثیرگذار بوده است.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مسئله گندم در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بهتر بوده است افزود: با توجه به اینکه کشاورزان هنوز نتوانسته‌اند مبالغ فروش گندم خود را دریافت کنند و از وزارت جهاد کشاورزی،‌ مراکز خرید و تعاونی‌های روستایی و بسیاری از سازمان‌های مربوطه انتظار داریم که نسبت به پرداخت دستمزد کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص دریافت یارانه شیر خاطرنشان کرد: طبق خبرهای شنیده شده یارانه شیر تمامی واحدهای تولیدی پرداخت شده است و با دریافت یارانه، نباید تغییری در قیمت شیر اعمال شود چرا که فشار بر مصرف‌کننده خواهد بود.
نوری در ادامه گفت:‌ آن مقدار تفاوت قیمت شیر از طریق یارانه پرداخت می‌شود.
 
** برخی کارگران در اولویت دریافت سبد امنیت غذایی  


نماینده مردم شوش اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در توزیع سبد کالایی در مرحله اول اتفاق افتاد وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و بسیاری از ارگان‌های مربوطه باید تلاش کنند تا در پی آن اصلاحات، مجموعه‌‌های هدف به درستی شناسایی شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: با شناسایی اقشار نیازمند از طریق کمیته امداد و دیگر انجمن‌ها، بایستی سبد امنیت غذایی به جامعه هدف تعلق بگیرد و عدالت به مساوات رعایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
اصلان سبدكالايي وجودندارد كه به مردم بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
سبد کالای روستائیان کی داده می شود ؟
واقعا اگر به نیروهای نظامی و کارمندان که در طول سال انواع سبد غذایی نیز دریافت می کنند سبد کالا نمی دادند تا الان صبر می کردند؟ باید از آه مظلوم ترسید
آخرین اخبار