نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه انبیاء برای امنیت آمده‌اند و کسی نمی‌تواند بالاتر از امنیت توصیه‌ای برای بشر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،  "آیت الله محی الدین حائری شیرازی" در دهمین همایش بین‌المللی "دکترین مهدویت" که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به سبک صحیح زندگی در حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) عنوان کرد: حضرت پس از ظهور ابتدا امنیت ایجاد می‌کند و سپس توسعه می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه سبک رایج در عالم نقدا توسعه است و امنیت رویا شده است، تصریح کرد: همه انبیاء برای امنیت آمده‌اند و کسی نمی‌تواند بالاتر از امنیت توصیه‌ای برای بشر داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه تالاش‌های علمی بشر برای امنیت بوده، ولی علم هرچه بیشتر شده امنیت کمتر شده است، تاکید کرد: دانش عصمت نمی‌آورد.
 
حائری شیرازی افزود: دانش می‌تواند سلاح بازدارنده دیگران را تامین کند، ولی نمی‌تواند مانع تجاوز خود به دیگران شود. دانش برای ممانعت از تجاوز خود به دیگران عاجز است و این کار از عهده دین بر می‌آید.
 
آیت الله حائری شیرازی در خاتمه به حضار گفت: هنگامی که من بسم الله گفتم هرکس کنار دستی خود را در آغوش بگیرد پس از گفتن "بسم الله الرحمن الرحیم" توسط ایشان حضار یکدیگر را در آغوش کشیدند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، دکترین ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار