در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به استان وزیرستان شمالی در پاکستان دست کم پانزده نفر که ظاهرا شبه نظامی بوده اند، کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به استان وزیرستان شمالی در پاکستان دست کم پانزده نفر که ظاهرا شبه نظامی بوده اند کشته شدند. این حملات چند روز پس از حمله مرگبار طالبان پاکستان به فرودگاه کراچی پاکستان انجام می شود که دست کم سی و نه نفر در آن کشته شدند. این اولین حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان از دسامبر گذشته تا کنون است. واشنگتن قبول کرده بود با تعلیق حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود به پاکستان اجازه دهد اسلام آباد گفتگوهای صلح با طالبان پاکستان را ادامه دهد.

"شازب جیلانی " خبرنگار این شبکه در اسلام آباد در گزارشی زنده گفت خبرها در این خصوص متفاوت است. رسانه های محلی به نقل از منابع اطلاعاتی پاکستان می گویند این دو حمله جداگانه انجام شده است که یکی اواخر دیشب بود و حمله دیگر نیز اوایل صبح امروز پنج شنبه انجام شد. این حملات نزدیک شهر میرانشاه انجام شد. گفته می شود در حمله اول چهار شبه نظامی ازبک کشته شدند. 

قبلا گفته شده بود جنبش اسلامی ازبکستان ده نفر را برای حمله به فرودگاه کراچی اعزام کرده است. بنابراین این حملات بیشتر به تلافی حمله به فرودگاه کراچی بوده است. 

مجری گفت اما یکی از عللی که طالبان برای حمله به فرودگاه کراچی اعلام کرد، به تلافی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بوده است.

خبرنگار گفت جنبش اسلامی ازبکستان دیروز در بیانیه خود اعلام کرد حمله به فرودگاه کراچی را به تلافی حملات جت های پاکستان در بیست و یکم ماه مه انجام دادند که به ادعای آن‌ها چند زن و کودک کشته شدند. البته اغلب درباره حملات هوایی در پاکستان این مسئله مطرح است یعنی دولت و آمریکا اعلام می کنند شبه نظامیان کشته شده اند اما بعدا معلوم می شود که زنان و کودکان هم کشته شده اند. بنابراین چنین حملاتی همانند شمشیر دو لبه است. با همه این‌ها دولت مصمم است به عملیات خود در مناطق قبیله ای پاکستان ادامه دهد و به همین علت به مردان قبایل هشدار داده است تا بیستم ژوئن شبه نظامیان خارجی را از مناطق خود بیرون کند. شبه نظامیان ازبک مدتهاست در آن مناطق ساکن هستند. دولت پاکستان آن‌ها را شبه نظامیان خارجی تلقی می کند اما آنها با مردم محل وصلت کرده اند و به زبان محلی صحبت می کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار