مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تاکنون 31 اثر صنایع دستی این استان مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  ، رسول اشتودان صبح امروز در نشست مشترک معاون گردشگری سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی، مدیران کل ستادی و معاونین گردشگری استان‌ها اظهار کرد:  کردستان از استان‌های غربی کشور، دارای آب و هوای کوهستانی از طرف شمال با آذربایجان غربی، از سمت شمال شرقی با زنجان و از جنوب با کرمانشاه و از طرف غرب با منطقه اقلیم کردستان عراق همسایه است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش در این استان 500 میلی‌متر است،خاطرنشان کرد: حداکثر بارش این استان به میزان 800 میلی‌متر در منطقه مریوان بوده و میزان بارش در این منطقه موجب شده تا از مناطق پرآب کشور باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: میزان دمای این استان با دمای 22 تا 25 درجه موجب شده تا این منطقه ظرفیت خوبی برای جذب بیش از پیش گردشگران باشد.

وی با اشاره به اینکه کردستان از نظر گردشگری از جمله نقاط جذاب و پربازدید کشور است، افزود: آب رودخانه سیروان که به کشور عراق می‌ریزید و از درون کوه‌های سربه فلک کشیده عبور می‌کند، ظرفیت خوبی را برای جذب گردشگران فراهم می‌کند.

اشتودان خاطرنشان کرد: دریاچه آب شیرین زریوار از جمله جاذبه‌های گردشگری استان بوده و سدهای موجود در کردستان پتانسیل مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری در این استان است.

مدیرکل سازمان گردشگری کردستان کردستان را دارای سابقه طولانی دانست و گفت: متاسفانه بررسی‌های باستان شناسی در این استان دیر شروع شد.

وی تصریح کرد: قدیمی‌ترین آثار باستانی در غار کرفتو شناسایی شده است و این مهم ظرفیتی برای توجه بیش از پیش گردشگران است.

اشتودان با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری این استان نشانگر هویت عظیم این استان است، بیان داشت: شهر سنندج از دوره صفویه به بعد شکل گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: در کردستان 32 رشته صنایع دستی وجود داشته و 21 رشته عمومی در این استان قرار دارد.

به گفته این مسئول، با آموزش‌های ارائه شده بیش از 90 هزار نفر در این زمینه در حال کار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در پایان با اشاره به اینکه 31 اثر در بحث زیرمجموعه‌های صنایع دستی کردستان مهر اصالت گرفته‌اند، افزود: در 6 رشته مهر یونسکو اخذ شده که موجب شده است صنایع دستی کردستان در کشور از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سنندج ، یونسکو ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.