عملیات اجرایی تبدیل نخستین نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عملیات اجرایی تبدیل نیروگاه گازی پرند به سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی به عنوان اولین نیروگاه سیکل ترکیبی عصر دیروز با دستور وزیر نیرو ازطریق ویدئوکنفرانس و در جریان آیین پایانی پنجمین کنفرانس صنعت نیروگاه‌های حرارتی آغاز شد.

وزیر نیرو که عصر دیروز در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی و پیش از حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه هریس در این استان، ازطریق ویدئوکنفرانس دستور آغاز تبدیل نیروگاه گازی پرند به سیکل ترکیبی را صادر کرد، گفت: امروز پیک مصرف از 45 هزار مگاوات فراتر رفت که پنج هزار مگاوات بیشتر از روزهای عادی است .

وی اظهار داشت: تامین نیاز برق کشور نیازمند تلاش و جدیت فراوان است  و در این میان احداث بخش بخار نیروگاه‌های گازی که بدون مصرف سوخت فسیلی برق تولید می‌کنند، بسیار حایز اهمیت و مهم است.

 علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز گفت: در مرحله نخست تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی توسط بخش خصوصی، نیروگاه‌های پرند، عسلویه و توس، در مرحله دوم نیروگاه‌های اصفهان و فارس و سپس سایر نیروگاه‌های گازی دولتی در دستورکار قرار دارند.

با اجرای این طرح، سه بلوک سیکل ترکیبی به این نیروگاه اضافه و بازده نیروگاه از 33 درصد به بیش از 50 درصد می‌رسد.

ظرفیت کنونی نیروگاه پرند 954 مگاوات است که با احداث بخش بخار آن و تبدیل آن به سیکل ترکیبی، 480 مگاوات به ظرفیت کنونی نیروگاه افزوده می‌شود و سالانه یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت گاز صرفه‌جویی می‌شود.

این بخش از نیروگاه پرند با هزینه‌ای افزون‌بر 420 میلیون یورو در مدت 36 ماه توسط مپنا ساخته می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور طاهری
۱۷:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
چرا اولین ؟چند سال پیش هم اولین سیکل ترکیبی پرند ساخته شد
آخرین اخبار