رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طبق قانون برنامه پنج ساله، میزان صادرات غیرنفتی کشور تا پایان امسال باید به 69 میلیارد دلار برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ولی الله افخمی گفت: امسال باید 47 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم که نسبت به رقم 32 میلیارد دلار سال گذشته رشد 50 درصدی خواهد داشت و تحقق آن کار سخت و دشواری است.

وی عنوان کرد : همچنین امسال باید 22 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی مهندسی داشته باشیمو در مجموع صادرات غیرنفتی کشور باید به 69 میلیارد دلار یرسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تحقق این هدف گذاری باید قوانین زائد حذف شود و امر صادرات تسهیل گردد.

افخمی با یان اینکه به ثبات در سیاست گذاری معتقدیم، عنوان کرد: از وظایف مهم ما جلوگیری از ایجاد تنش و ناآرامی بواسطه تغییر سریع قوانین است و صادر کننده باید بداند قوانین و مقررات مدام دستخوش تغییر نمی شوند.

وی گفت: در حال حاضر 14 طبقه تعرفه ای داریم که از چهار تا 100 درصد است و باید این طبقات تعرفه ای را کم کنیم و در این راستا امسالچهار طبقه تعرفه ای حذف می شود و سال آینده بالاترین تعرفه 75 درصد است.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی کشورمان گفت: وزارت امور خارجه کشومان با قدرت در پی باز کردن گره تحریم هاست. بخصوص تحریم های بانکی که تجار و بازرگانان ما را با مشکل مواجه کرده و هزینه تولید را بالا برده است.

وی با اشاره به تصویب معافیت مالیاتی صادرکنندگان گفت: در استانها مشکلاتی در این خصوص وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم./س


برچسب ها: کرمانشاه ، توسعه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.