رییس اداره حفاظت محیط زیست دهلران از دستگیری شکارچیان متخلف دو هزار قطعه گنشجک در دشت ها و مرغزارهای این شهرستان مرزی خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ کیانوش شادی وند با اعلام این خبر گفت: این دو نفر شکارچی اهل استان خوزستان بودند که هنگام به دام انداختن گنجشکان منطقه دشت عباس شهرستان دهلران دستگیر شدند.
وی ادامه داد: این افراد هنگام شکار غیرمجاز پرندگان از سوی یگان حفاظت محیط زیست این اداره شناسایی شدند.
وی افزود: این دو شکارچی پیش از دستگیری به محض دیدن یگان حفاطت محیط زیست بدون توجه به دستور ماموران با وسیله نقلیه همراه خود پای به فرار گذاشتند.
رییس حفاظت محیط زیست دهلران افزود: با توجه به حساسیت موضوع، یگان حفاظت برای دستگیری این افراد اقدام به تعقیب و گریز کرد که بی توجهی آنان باعث شد ماموران به ناچار از اسلحه استفاده کنند.
شادی وند ادامه داد: شلیک ماموران یگان حفاظت مانع فرار آنان شد و پس از بررسی و کنترل وسیله نقلیه هر دو شکارچی دستگیر شدند.
وی همچنین گفت: 10 شکارچی متخلف از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان دهلران دستگیر و گرفتار قانون شدند.
رییس حفاظت محیط زیست دهلران بیان کرد: پرونده این متخلفان اکنون در مراجع قضایی در حال بررسی است.
شادی وند افزود: 20 شکارچی متخلف نیز در این مدت به سب اقدام به صید غیرمجاز از سوی محیط بانان و کارشناسان محیط زیست دهلران راهنمایی و ارشاد شدند.
شهرستان 70 هزار نفری دهلران که در جنوب استان ایلام و شمال خوزستان قرار دارد به سبب وجود زمین های کشاورزی حاصلخیز و کشتزارهای پرمحصول گندم، جو و ذرت یکی از مناطق عمده زیست پرندگان از جمله گونه گنجشک است./س
 
 


برچسب ها: دستگیری ، شکارچی ، گنجشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.