معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اختصاص 22 میلیارد ریال به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال جاری خبر داد.

ابوالفضل نوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،: این اعتبارات در قالب طرح آبخیزداری سدهای موجود به مبلغ 15 هزار و 400 میلیون ریال، طرح آبخیزداری حوزه کارون به مبلغ 2 هزار و 900 میلیون ریال و طرح آبخیزداری حوزه‌های فاقد سطح به مبلغ 4 هزار و 100 میلیون ریال مصوب از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این اعتبار در قالب 22 پروژه آبخیزداری در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان داشت: با تخصیص کامل این میزان اعتبار حدود 10 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز جدید استان زیر پوشش عملیات آبخیزداری قرار خواهند گرفت.

نوری کنترل و بهره‌برداری حدود یک میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی و سیلاب‌ها، کنترل فرسایش و رسوب به میزان حداقل 20 هزار تن و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش اثرات ناشی از خشکسالی را از دیگر مزایای تحقق این اعتبار عنوان کرد.

به گفته وی 22 پروژه در قالب عملیات مکانیکی، عملیات بیومکانیکی و عملیات بیولوژیکی با هدف کنترل فرسایش خاک، کنترل رسوب، کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی با تزریق این اعتبارات اجرایی خواهند شد.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه هم اکنون عملیات اجرایی آبخیزداری در سطح پنج هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان در حال اجرا است، گفت: این طرح‌ها در قالب هفتحوزه آبخیز در شهرهای خنداب، شازند، تفرش و فراهان با هدف کنترل فرسایش خاک و تولید رسوب، کنترل و بهره‌برداری از آب‌های سطحی و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیر زمینی در حال اجرا است./ب

برچسب ها: اختصاص ، آبخیزداری ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.