کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص جام جهانی 2014 برزیل گفت: با توجه به اینکه برزیل در جام جهانی 2014 میزبان این دوره بوده کارش به نسبت سختتر است.

محمود فکری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه برزیل مدعی قهرمانی، میزبان این دوره است از طرفی استرس میزبانی، کار را برای برزیل سخت کرده است و از طرفی حضور مردم کشورشان در استادیوم و حمایت تماشاگران از این تیم سبب دلگرمی بازیکنان می گردد.

وی ادامه داد: تمام تیم‌هایی که در این دوره حضور دارند، تیم‌های بسیار خوبی هستند و مطمئن هستم با آمادگی کامل وارداین بازی‌ها می‌شوند. به هر حال رویداد جام جهانی 2014 به نسبت چهار سال گذشته بهتر برگزار می گردد.

فکری درخصوص قهرمانی برزیل با استفاده از امتیاز میزبانی بیان کرد: برزیل بازیکنان بزرگ و حرفه ای دارد و شرایط سخت فوتبال را گذرانده‌اند و توانایی تحمل استرس میزبان بودن را دارند. استرسی که مردم برزیل در قبال میزبان بودن دارند حقشان است که به قهرمانی برسند و چیزی جز قهرمانی برای مردم برزیل راضی کننده نیست ولی درکل فوتبال کل دنیا از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.

کارشناس فوتبال درمورد توانایی تیم ملی اسپانیا برای قهرمانی دراین دوره برای دومین دوره پیاپی گفت: اسپانیا هم چند سالی است که تحول خوبی در فوتبالش به وجود آمده ، سبک جدیدی را به وجود آورده است و بازیکنانش از نظر تکنیک و سرعت توانمند هستند و می‌تواند برای این دوره نیزمدعی قهرمانی باشد ولی درکل انسجام دوره قبل را ندارد.

وی در مورد تیم هلند که 4 دوره ناکام به فینال رسیده ولی هیچ وقت قهرمان نمی‌شود بیان کرد: به شخصیت تیم‌شان برمی گردد وقتی به فینال می‌رسند، استرس می‌گیرند و بحث قهرمانی جهان را در خود باور نمی‌کنند.
اعتماد به نقس ندارند و به خود باوری نرسیده‌اند تا این اتفاق مهم برای تیم هلند بیافتد ، درحالی که این موضوع خیلی مهمی است.

کارشناس فوتبال درمورد مدعیان قهرمانی دراین دوره جام جهانی اذعان داشت: به ترتیب تیم ها ی برزیل ، آلمان ، آرژانتین و اسپانیا مدعیان قهرمانی این دوره هستند.

فکری درخصوص تیم پدیده دراین دوره گفت: یکی از کشورهای آفریقایی یا کشور ژاپن از آسیا از توانایی پدیده شدن دراین جام جهانی برخوردار هستند.

وی درخصوص تیم ملی درگروه F این چنین ارزیابی کرد : فکر می‌کنم آرژانتین و بوسنی صعود کننده باشند و اگر ایران کمی پیشرفت سالهای قبل را داشت، امیدش به صعود بیشتر می‌شد ولی متاسفانه فوتبال ما با افت مواجه شده است ودرکل گروه راحتی است.

وی ادامه داد: صعودایران کار سختی است و همین که بتواند دراین سه بازی یکی – دو امتیازکسب کند عملکرد خوبی داشته است.

فکری در پایان درخصوص جام جهانی خاطر نشان کرد: جام جهانی نقش مهمی در ایجاد دوستی بین کشورها ، تبادل فرهنگ‌ها وملت‌ها دارد. باعث دوستی و رفاقت‌های بیشتر می‌شود وشاید این جام باعث شود ملت‌ها در صلح وآرامش و در کنار هم بدون رنگ، فرهنگ و قاره زندگی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/



 

برچسب ها: فکری ، برزیل ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار