معاون رئیس جمهوری آمریکا از مذاکرات میان اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره بحران اوکراین حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاخ سفید اعلام کرد جو باید معاون رئیس جمهوری آمریکا از مذاکرات میان اوکراین ، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره بحران اوکراین حمایت کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد بایدن در گفتگوی تلفنی با "پترو پروشنکو " رئیس جمهوری اوکراین حمایت خود را اعلام و درباره اوضاع امنیتی شرق این کشور گفتگو کرد.

پروشنکو روز یکشنبه اعلام کرد مذاکرات میان اوکراین ، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در کیف آغاز شده است.

"هایدی تاگلیاوینی" دیپلمات سوئیسی نماینده این گروه در این مذاکرات است.

در این بیانیه آمده است بایدن در گفتگوی تلفنی تاکید کرد تنش زدایی به این مسئله بستگی دارد که روسیه پروشنکو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی اوکراین به رسمیت بشناسد، دست از حمایت شبه نظامیان در شرق اوکراین بردارد و از تامین سلاح و مهمات در سراسر مرز خودداری کند.

این بیانیه افزود پروشنکو پیشنهاد داد اگر شبه نظامیان خلع سلاح شوند و ساختمان های تصرف شده را خالی کنند، دولت اوکراین آماده است در اوکراین به آنها عفو دهد یا زمینه عبور امن آنها را به روسیه فراهم آورد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه با رد ادعاهای آمریکا درباره دخالت نظامی مسکو در اوکراین ، واشنگتن را به تلاش برای منزوی کردن کشورش در قبال بحران اوکراین متهم کرد و گفت نیروهای مسلح روسیه در اوکراین نیستند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه شنبه اعلام کرد مسکو آماده است از پیشنهاد پروشنکو برای ترغیب همه طرف ها به مذاکرات حمایت کند و از تصمیمش در زمینه ایجاد دالان های بشر دوستانه استقبال کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار