کارشناس امور بین الملل مصر با بیان اینکه مردم سوریه توطئه آمریکا علیه خود و کشورشان را دریافته و به مقابله با آن پرداختند، تاکید کرد که بدون تردید این توطئه در خدمت به اسرائیل بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«سعید اللاوندی»، کارشناس مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک الاهرام  تاکید کرد: نظام سوریه خط مشی دموکراتیک را که غرب به ما یاد داده بود، در پیش گرفت و با ریختن آرا خود به صندوق‌ها بار دیگر اسد را به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب کردند.

اللاوندی افزود: با این حال غرب همچنان با سوریه مخالف است، حال چه روند دموکراتیک را دمشق پیش بگیرد، چه نگیرد، چون تمام تلاش آنها خدمت به اسرائیل است، به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم، از همان لحظه اول آنها موضعی خصمانه در قبال انتخابات سوریه در پیش گرفته‌اند.

این کارشناس امور بین الملل مصر خاطر نشان کرد که آمریکا همچنان مخالف سوریه است و از گروه‌های مسلح با سلاح‌های خطرناک حمایت می‌کند، در حالی‌که اسد در انتخابات بر 88 درصد آرای رای دهندگان دست یافت و این موضوعی کاملا داخلی است که ارتباطی بالطبع به آمریکا ندارد.

وی درباره دلایل شکست و ناکامی استراتژی‌های آمریکا در سوریه تصریح کرد: مردم سوریه دریافتند که توطئه‌ای بزرگ که تنها در خدمت اسرائیل است، در کشورشان جریان دارد و به همین دلیل به مقابله با آن پرداختند و به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم، آمریکا سیاست‌های خود را در قبال سوریه تغییر داد و هم اکنون به سمت راه حل سیاسی گرایش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.