نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ، به مناسبت هفته ی صنایع دستی ، از بیستم خرداد در تهران آغاز به کار کرد که 14 نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان کرمان نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت: این هنرمندان در قالب 14 غرفه در رشته های صنایع داری ، گلیم فرش ، گلیم شیریکی پیچ ، پته ، صنایع مس ، سفال ، فیروزه شهربابک و سنگ های قیمتی به معرفی و عرضه ی صنایع دستی استان می پردازند.

علی زاهدیان افزود: در غرفه ای نیز زیورآلات کرمان به عنوان نماد تمدن جیرفت به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش جنبی این نمایشگاه سیاه چادرهایی از استان های مختلف بر پا شده است که در این بخش سیاه چادری از استان کرمان محصولات دامی و طبیعی استان را عرضه می کند.

زاهدیان با اشاره به اینکه سهمیه استان در این نمایشگاه 14 غرفه بود ، تصریح کرد: به طور کلی سه برابر بیشتر از این ظرفیت متقاضی شرکت در نمایشگاه داشتیم که از بین متقاضیان منتخبان استان در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه غرفه های استان کرمان در سالن 7 این نمایشگاه قرار دارد ، یادآور شد: سالن 7 یکی از بهترین و پر بازدید ترین سالن های نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا بیست و پنجم خرداد از ساعت 15 تا 21:30 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است./س

برچسب ها: صنایع دستی ، کرمان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.