وزارت امور خارجه سوریه با محکوم کردن عملیات تروریستی داعش علیه ملت و دولت عراق، ‌از آمادگی دمشق برای مساعدت به بغداد در مبارزه با گروهک تروریستی "داعش" خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون "الجدید"؛  وزرات امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌‌ای در محکومیت عملیات تروریستی گروهک دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در استان‌های موصل و صلاح الدین، اعلام کرد: عراق در معرض عملیات تروریستی در چهارچوب توطئه جهانی علیه دو ملت عراق و سوریه قرار گرفته است. این عملیات وحدت عراق، ملت و تخریب تأسیسات زیر بنایی آن را هدف قرار می‌دهد.
 
دمشق با اعلام همبستگی و حمایت از دولت، ارتش و ملت عراق در رویارویی با گروهک‌های تروریستی تاکید کرد: آنچه در عراق روی می‌دهد با تروریسم مورد حمایت خارج در سوریه یکی است.
 
بیانیه وزارت خارجه سوریه همه کشورهای جهان را به فعالیت در راستای خشکاندن تروریسم و متوقف ساختن کانال‌های حمایت مالی و تسلیحاتی از عناصر تروریستی دعوت کرد، و با یادآوری عزم دمشق برای مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت سوریه، از آمادگی سوریه برای همکاری با عراق در مبارزه با دشمن مشترک (تروریسم) خبر داد و شورای امنیت و بیر کل سازمان ملل را به صدور قطعنامه‌های آشکار در محکوم کردن عملیات تروریستی و اتخاذ تدابیر فوری علیه کشورهای حامی تروریسم فراخواند.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، سوریه ، بین الملل ، بغداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار