از روز گذشته بانک ها برای خدماتشان کارمزد جدید می گیرند. پیشتر برای موجودی گرفتن تنها دستگاه های خود پرداز کارمزد دریافت می کردند اما از این به بعد دستگاه های کارت خوان، موبایل بانک و هر سیستمی که اقدام به اعلام موجودی حساب کند کارمزد دریافت می دارد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، به این ترتیب قرار است برای موجودی گرفتن از دارندگان کارت بابت این خدمت در خودپردازها 1000 ریال، کیوسک 1000 ریال، پایانه فروش 1206 ریال، پایانه شعب 2000 ریال، تلفن همراه و تلفن ثابت 1206 ریال کسر خواهد شد.

افزایش میزان کارمزدها ما را بر آن داشت تا به بررسی چرایی و ریشه دریافت کارمزد از سوی بانک ها بپردازیم.

معنای لغوی کارمزد ،اجرت یا همان حق العمل است . اما حق العمل برای چه کاری ؟ موجودی دادن یکی از مواردی است که جدیدا شامل دریافت کارمزد تعیین شده است.

مسئولان پیشگیری از تراکنش های غیر ضروری و کاهش ترافیک را عامل تعیین کارمزد مطرح کرده اند تا به این ترتیب خدمات بانکداری الکترونیک سرعت بیشتری یابد.

قطعی سیستم بانکداری در روزهای شلوغ،تعطیلات و اعیاد پدیده ایست که برای مردم مشکلات زیادی را در پی داشته است اگر این کارمزد بتواند این مشکلات را کاهش دهد به نظر می رسد مردم هم استقبال خواهند کرد.

چند سوال؟

آیا سیستم بانکی حاضر است به خاطر قطعی ، تراکنش های ناموفق و مشکلات سیستمی اش به مردم دیر کرد و جریمه بپردازد.

این اضافه دریافت ها که مجموعش به هیچ عنوان رقم کمی هم نیستند به چه اموری اختصاص داده خواهند شد؟

میزان بهره برداری مردم از بانکداری الکترونیک بیش از اندازه شده که سیاست کاهش استفاده جایگزین تشویق مردم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک گردیده است؟

آیا دارندگان حساب های قرض الحسنه که بانیت خیر و بدون دریافت سود در بانک ها حساب باز کرده اند شامل این قانون می شوند؟

اینکه فردی از بین تمام بانک های موجود(که کم هم نیستند) بانک خاصی را انتخاب کرده شایسته تقدیر نیست که کارمزد هم از او دریافت می شود؟تکریم جالب مشتری!!

البته همیشه رسم براین بوده که موجودی گیری از شعب بانک ها برای مشتریان خودشان رایگان بوده قانون جدید از این اصل پیروی می کند؟

بانک ها و برخی مسئولان مدعی اند که خدمات رایگان قابلیت پیگیری کمتری دارند آیا پس از تعیین کارمزد جدید خدمات افزایش محسوسی می یابد؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
با سلام: اين حركت دريافت كارمزد حكايت تنبه به خاطر كار خوب است بدون شك مبناي استفاده از خدمات مالي در نظر صاحبان حساب ارائه خدمات حداقلي مثل گزارش موجودي مي باشد و به يقين حاميان دريافت كارمزد بانك هاي با مشتري كم بوده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
واقعا" جای تأسف دارد که بجای تکریم ارباب رجوع، تشویق به استفاده از خدمات غیر حضوری و صرفه جویی در منابع و ترویج بکارگیری خدمات الکترونیکی، به بهانه ای نه چندان قابل قبول، مشتریان را در استفاده از حداقل خدمات بانکداری دلسرد می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مخالف
۰۰:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
این بانکا هم بجای افزایش خدمات وز بروز دنبال این هستن که ازچه راهی میتونن مردم رو غارت کنند.سودهای بانکی کمشون بود ، یه آب باریکه جزیی*خیر سرشون* دیگه هم واسه چاپیدن باز کردند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
بانکها این همه هزینه پرسنلی رو از کجا بپردازند در کل دنا برای نگهداری و امنیت پول کارمزد میگیرند در ایران نع آیا نگهداری پول تو در مقابل سرقت و انواع تهدایدات هزینه ندارد تو که از بانکداری چیزی نمیفهمی چرا نظر میدهی
-
علی
۱۹:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
وای به حال مردمی که از این چیزها خبری ندارند و در پی چاره جویی برای حل مشکلاتشان هستند.....
آخرین اخبار