معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دیدار وزیرعلوم زیمبابوه، برای مشارکت در حوزه های مختلف علمی و فناوری با این کشور، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان روز گذشته در دیدار وزیرعلوم زیمبابوه و هیئت همراه، با اشاره به فعالیت گسترده این معاونت در زمینه های مختلف علمی از جمله نانو و زیست‌فناوری و فناوری ارتباطات تحت مدیریت ستادهای چهارده گانه، ابراز کرد: آمادگی داریم در حوزه تجاری‌سازی این علوم و سایر علاقه مندی های کشور زیمبابوه مشارکت و همکاری داشته باشیم.

در این نشست، همچنین خانم دکتر اولیویا موچه نا وزیر علوم زیمبابوه با تاکید بر وجود نقاط مشترک بین دو کشور، خواستارهمکاری‌های بیشتر دوجانبه در عرصه فناوری و علوم شد و ابراز کرد: علاقه مند هستیم همکاری‌های دوجانبه در حوزه های نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، کارآفرینی، بازاریابی، تجاری‌سازی و ارتقای تحصیلات عالیه دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها صورت گیرد.

وی همچنین الگوبرداری و دستیابی به استراتژی‌های لازم از تجارب جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه حوزه‌های مذکور را در شرایطی که کشور زیمبابوه نیز، تحت فشار و تحریم اقتصادی است از اولویت‌های این کشور اعلام کرد.

در ادامه این نشست، دکتر شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به تشریح استراتژی و نحوه عملکرد معاونت فناوری، پیشنهاداتی برای همکاری هر چه بهتر ایران با سایر کشورها، به ویژه کشورهای آفریقایی مطرح کرد.

بنابراین گزارش، مهندس حمیدرضا امیری نیا رئیس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، در این دیدار به توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مورد علاقه زیمبابوه اشاره کرد و افزود: ایران در حوزه نانو و زیست فناوری حاضر به ارائه هر نوع تجهیزاتی همچون نانوسکوپ است. 

همچنین زیمبابوه می‌تواند با ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتباط داشته باشد.
در بخش دیگری از این دیدار رئیس موسسه تکنولوژی حراره، ضمن اعلام نیاز دولت زیمبابوه به تهیه و تولید کودهای شیمیایی، اظهار کرد: حراره مایل به اجرای طرح‌های دارویی فناورانه در سطح پایلوت، تولید انبوه و بازاریابی محصولات در قلب آفریقا است.

در پایان این نشست، همچنین دکتر محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان مسوول تعاملات مستقر در زیمبابوه معرفی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار