ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق خواستار نشست چهره های سیاسی برای بررسی اوضاع در استان الأنبار و استانهای دیگر عراق شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سومریه نیوز، رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق امروز چهارشنبه خواستار انجام اقدامی که شامل نشست چهره های سیاسی برای بررسی اوضاع در استان الأنبار و استانهای دیگر  شد.

وی در بیانیه‌ای که پس از دیدارش با عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق آن را منتشر ساخت گفته است: موضع ما این است که اقدامی با دعوت از چهره‌های سیاسی برای نشست به منظور اطلاع از پیامدهای اوضاع امنیتی کشور و وخامت اوضاع در نینوی شکل گیرد.

وی گفت: ضروری است که افرادی که در انجام وظایف امنیتی‌شان قصور داشته‌اند بررسی گردد و نیروها به منظور مقابله با بحران امنیتی یکپارچه گردند.

وی همچنین افزود: مسؤولیت همه ما این است که تلاشها را برای جلوگیری از شدت گرفتن این بحران و برگرداندن موصل انجام دهیم. باید یادآوری کنیم که ایالات متحده آمریکا به لحاظ بندهای توافقنامه امنیتی و استراتژیک که بسته، ملزم هست که درچنین زمانهایی نقش خود را ایفا نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اوضاع در سایه تحولات امنیتی ، دارای حساسیت بسیاری می‌باشد که از اهمیت فراوانی برخوردار است واز این رو باید ما شاهد حالت خلاء سیاسی نباشیم و این درحالی است که ما به زمان پایان دوره پارلمان داریم نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار