سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورسنگاپور از برگزاری نخستین جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی در این کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان جواد انصاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورسنگاپور، در حاشیه سفر هیئت پارلمانی سنگاپوربه کاشان در باغ پرندگان شهر قمصر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در کاشان، گفت:این جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی با نمایش هشت فیلم ایرانی در سنگاپور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نخستین جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی از 19 تا 22 ژوئن (29 خرداد تا سوم تیرماه) افزود: این جشنواره درمراسم افتتاحیه و اکران فیلم « جدایی نادر از سیمین برنده جایزه اسکار با حضورحلیمه یعقوب رئیس مجلس و سفیر ایران در این کشورآغاز می شود.

به گفته وی، وی با اشاره به نامگذاری این 19 تا 22 ژوئن به عنوان هفته ایران در سنگاپور افزود: ، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «خوابم میاد»، «خانم و آقای میم» و «نیمه پنهان» تعدادی دیگر از فیلم‌های قابل اکران در این جشنواره است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورسنگاپور در ادامه با اشاره به سفر حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپوردر راس یک هئیت پارلمانی به ایران و بازدید از شهرستان کاشان به عنوان دروازه تمدن بشری دنیا گفت: رئیس مجلس سنگاپورپس از بازدید از آثار تاریخی اصفهان و کاشان گفته است شکوه وعظمت تاریخ و تمدن ایران برای وی بسیار شگفت انگیز و جالب است.

انصاری افزود: رئیس مجلس سنگاپوراظهارداشته است از دوران کودکی همیشه با نام و تاریخ ایران به عنوان تمدن جهان آشنا بوده است وهمیشه اشتیاق سفرب این کشور را داشته است.

وی،علاقه مندی فراوان رئیس مجلس سنگاپوربرای دیدن میراث تاریخی ارزشمندایران به صورت حضوری را تاکید کرد و گفت: جاذبه ها تاریخی و طبیعی گردشگری کاشان با فرهنگ و هنر و تمدن کهن این منطقه نیز بسیار وی را شگفت انگیزکرده وعلاقه مند است در اولین فرصت یک گروه دوستی از این شهرستان برای معرفی و شناسایی جاذبه های گردشگری آن به سنگاپور سفر کند.

به گفته وی، رئیس مجلس سنگاپور تاکید فراوانی بر لزوم گسترش همکاریهای فرهنگی و معرفی جهانی آثار گردشگری کاشان در قالب برپایی نمایشگاهی به این کشور که سالانه هشت میلیون توریست از آن خارج و 14 میلیون توریست از آن بازدید می کند دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورسنگاپورسطح علمی بالای دانشگاه‌های سنگاپوررا یادآورشد و گفت: به دلیل مراودات و روابط دوستانه دو کشور ایران و سنگاپور، حدود یکهزار ایرانی در این کشور مشغول به زندگی و تحصیل هستند که دو سوم آنها دانشجوی ایرانی در مقطع دکترا به صورت بورسیه کشور سنگاپور بدون تعهد خدمت مشغول به تحصیل هستند.

انصاری، با اشاره به روابط دوستانه 40 ساله دو کشورایران و سنگاپور افزود: مقامات بلند پایه کشور سنگاپوراز ابتدای سال جاری تا کنون دو دفعه است که در راستای توسعه روابط بین المللی و سایر همکاریها به کشور ایران سفر می کنند.

وی، ملاقات رئیس مجلس سنگاپوربا همتای خود در ایران و دیگر سران کشوردر تهران را

خاطرنشان کرد و گفت: انتظار می رود بازدید هیات پارلمانی سنگاپور ازاصفهان و کاشان موجبات توسعه و رونق

بیشتر روابط فرهنگی ، تجاری و اقتصادی هر چه بیشتر دو کشور را در سال اقتصاد و فرهنگ فراهم کند.

به گفته وی،جمعیت کشور سنگاپور 5 میلیون و 300 هزار نفر است که سالانه میزبان 14 میلیون نفر گردشگر است و حدود 8 میلیون توریست نیزاز طریق این کشور به دیگر کشورها سفر می‌کنند.

انصاری جاذبه های گردشگری و صنعت موفق توریست در کشور سنگاپور را خاطرنسان کرد و گفت: این کشور در سال جاری توسط سازمان ملل از بین میلیون ها شهر به عنوان تمیزترین شهر جهان در فضای زیست محیطی و زیبایی شهری انتخاب شد.

وی در پایان اظهارداشت: حلیمه یعقوب، نخستین بانوی مسلمان سنگاپوری است که به ریاست مجلس این کشور برگزیده شده است.

به گفته وی، سنگاپور، جزیره ای با موقعیت ممتاز جغرافیایی در جنوب مالزی و گذرگاه راهبردی اقیانوس هند و خلیج بنگال به دریای جنوبی چین، شاهراه تردد ناوگان های دریایی و کشتی های تجاری و کریدور ترانزیت اکثر خطوط هوایی در آسیای جنوب شرقی است.

گفتنی است:رئیس مجلس سنگاپور به همراه چهار نماینده این مجلس و دو نفر دیپلمات از وزارت امور خارجه این کشوربه دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی و رایزنی با مقامات بلندپایه ایران بامداد روز شنبه(17 خرداد) وارد تهران شدند و پس از حضور در صحن علنی مجلس، دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر امور خارجه ایران وبازدید از کاخ موزه گلستان و موزه جواهرات سلطنتی سفر خود به ایران را با بازدید از اصفهان و کاشان به پایان رساندند


انتهای پیام/ش/ن.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.