معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اجلاس بزرگ کشورهای حاشیه دریای خزر در آینده‌ای نزدیک به میزبانی کشور روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، خلف خلف‌اف در سی و هفتمین اجلاس گروه ویژه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که با حضور پنج کشور حاشیه این دریا در رامسر در حال برگزاری است، بیان داشت: آمادگی داریم تا گام مهمی برای نزدیکی کشورهای ساحلی دریای خزر برداریم.

وی با تقدیر از طرف ایرانی در برگزاری این اجلاس گفت: این ملاقات کمک می‌کند تا برای مسائل باقی‌مانده برای برگزاری اجلاس بزرگ‌تری که قرار است در روسیه برگزار شود هماهنگی لازم انجام شود.

این مسئول بیان داشت: این اجلاس کمک بزرگی برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر را در دستور کار خود دارد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: آمادگی داریم شرایط لازم برای سازماندهی کار دبیرخانه در کنوانسیون تهران را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه محورهای اساسی این کنفرانس توسعه اقتصادی در دریای خزر را فراهم می‌کند، بیان داشت: باید از امکانات و ذخایر دریای خزر برای توسعه مناسبات چند کشور استفاده مطلوب شود.

سی و هفتمین اجلاس گروه ویژه کاری تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر به مدت دو روز با حضور پنج کشور حاشیه این دریا در رامسر برگزار می‌شود./ز

برچسب ها: برگزاری ، حاشیه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.