سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: با اتخاذ تدابیر دولت یازدهم در جلوگیری از واردات بی رویه و حمایت از تولیدات، بخش کشاورزی متحول تر خواهد شد.

ˈمحمد ترکیانˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت در حمایت از کشاورزان، ممانعت از واردات اقلامی است که در کشور تولید می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند واردات اقلام غیرضروری را عامل مهمی در کاهش و تضعیف روند تولیدات بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی افزایش توان اقتصادی کشاورزان را نقطه عطفی در رفع تهدیدات این بخش عنوان کرد و افزود: کشاورزان در صورت عرضه مناسب تولیدات خود و رفع نیازهای اقتصادی، در صدد فروش زمین هایی که منابع درآمدی آنان محسوب می شود، نخواهند بود.

ترکیان گفت: مهمتر اینکه با تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان، اراضی کشاورزی به صورت بهینه تری حفظ خواهد شد و پدیده ناگوار تغییر کاربری اراضی نیز از بین خواهد رفت، زیرا کشاورزان قادر خواهند بود از اصل خاک درآمدزایی کنند.

وی از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان دماوند را همگام با دیگر بخش های استان و کشور پیگیری تولیدات پایدار، بهینه سازی مصرف آب با توجه به محدودیت های منابعی آبی در منطقه شامل لوله کشی و پوشش انهار به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، استفاده از ارقام اصلاح شده به منظور افزایش تولید در متراژ، توسعه باغات و جایگزینی نهال های اصلاحی به جای درختان فرسوده و ..... عنوان کرد.

ترکیان بهینه سازی در افزایش تولیدات کشاورزی را به دلیل کوهستانی بودن شهرستان دماوند و عدم امکان توسعه زمین های زراعی و باغی در شرایط کنونی بسیار ضروری و از سیاست های اجرایی این نهاد بیان کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند همچنین از توزیع پنج میلیارد ریال نهال بین کشاورزان منطقه به منظور جایگزینی درختان فرسوده و ارقام اصلاح شده در افزایش تولید خبر داد./س


برچسب ها: تدبیر ، دولت ، کشاورزی ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.