مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از افتتاح نخستین مرکز سازمان‌های مردم‌نهاد کشور در حوزه سمن‌های زیست محیطی در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


تورج همتی از افتتاح نخستین مرکز سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور در حوزه سمن‌های زیست محیطی در اداره‌کل محیط زیست کرمانشاه خبر داد.

وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را افزایش فرآیند آگاهی‌بخشی، مسئولیت‌پذیری زیست محیطی و سیاست‌گذاری سازمان های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست در استان کرمانشاه وسایر استان‌های کشور به‌ویژه استان‌های غربی عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: این مرکزوظیفه توسعه سمن‌های محیط زیست، ساماندهی کمی و کیفی فعالیت‌های آنان و هماهنگی و تسهیل‌گری در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را به عهده دارد.

همتی با بیان اینکه مرکز سازمان های مردم‌نهاد زیست محیطی کار هماهنگی و همکاری‌های منطقه‌ای را انجام می‌دهد، گفت: همکاری‌ها به شکل محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.

به گفته وی، تولید دانش و افزایش مشارکت‌ها در بخش محیط زیست از دیگر وظایف تعریف شده برای این مرکز بوده و به‌عنوان یک مرکز شبکه‌ای عمل می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان داشت: این مرکز پس از شناسایی وضعیت کمی و کیفی سمن‌ها در سایر استان‌های کشور، کار سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ارتقای کمی و کیفی و پیگیری مباحث مربوط به آن‌ها در سطح قوای سه‌گانه را انجام می‌دهد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، مرکز ، سمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.