صد و شصت و پنجمین نشست وزرای نفت اوپک دقایقی پیش در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صد و شصت و پنجمین نشست وزرای نفت اوپک دقایقی پیش در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز به کار کرد.

تعیین سقف تولید اوپک برای 6 ماه آینده و تصمیم گیری در مورد انتخاب دبیرکل جدید این سازمان مهمترین موضوعاتی است که در نشست امروز اوپک بررسی خواهد شد.

بر اساس این گزارش و به عقیده کارشناسان،‌ اوپک در این نشست سقف تولید خود را حفظ خواهد کرد.

نشست چهارشنبه از سلسله نشست های عادی این سازمان است. بر اساس برنامه کاری منتشر شده از سوی دبیرخانه اوپک نشست افتتاحیه با حضور وزرای نفت اعضا از ساعت 10 صبح به وقت وین آغاز به کار کرده است.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در این نشست گفت: کشورهای عضو از سطح فعلی قیمت نفت که به دلیل مشکلات عرضه از جانب ایران، لیبی و اوکراین، نسبت به نشست ماه دسامبر جهشی 10 درصدی داشته است، رضایت دارند.

وی با وزرای نفت کشورهای دیگر عضو اوپک نظیر آنگولا، اکوادور، عراق، کویت، لیبی و ونزوئلا در این مورد هم نظر بود که هیچ تغییری در سقف تولید اوپک در نشست روز چهارشنبه صورت نخواهد گرفت.

قمیت های جهانی نفت از ابتدای امسال تاکنون به دلیل کاهش تولید نفت لیبی و پایین باقی ماندن تولید نفت ایران به دلیل تحریم های غرب، در بالای 100 دلار باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، اوپک ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار