مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: موالید کشور در سال جری نسبت به مدت مشابه 6 سال گذشته رشد داشته است.

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درخصوص پیش بینی سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران بعداز کشورهای عمارات و بحرین رتبه سوم جهان را از نظر سرعت پیر شدن جمعیت به خود اختصاص  داده است، گفت: چنین آماری به نقل از سازمان ثبت احوال تکذیب است و وضعیت هم چنن وضعیت هشدار است.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت به طور مناسب جایگزین نمی‌شود و با توجه به کاهش نرخ باروری در کشور که کاهش شدیدی را در سال‌های گذشته داشته، این عدم جایگزینی مناسب باعث می‌شود این ساختار به مراتب با سرعت بیشتری به سمت سالمند شدن برود.

محزون در ادامه درخصوص پیرشدن جمعیت تصریح کرد: چه بسا در آینده نه چندان دور سهم جمعیت سالمند کشور 15 تا 18 درصد برآورد شود و این درحالی که در حال حاضر 5 درصد است ، یعنی جمعیت سالمند کشور 3 برابر افزایش می‌یابد.

 مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشوردرخصوص آخرین نرخ رشد جمعیت کشور ، اظهار کرد: آخرین نرخ رشد جمعیت کشور بعد از طی یک روند کاهشی به رقم 1.03 درصد رسیده است.

محزون در ادامه به رشد موالید کشور اشاره کرد وگفت: هشدار پیری جمعیت و مذاکرات صورت گرفته کم تاثیر نبوده و رشد موالید کشور امسال از حدود 3 درصد سال گذشته به 4.03 درصد نسبت به مشابه سال قبل خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
مسولین نفسشون از جای گرم بلند می شه وبس تا حالا فقط یک روز از زند گیشان را با یک ماه حقوق یک کارگر بیچاره گذرانده اند
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۸:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
اگرقراراست جمعيت افزايش يابدبايدارزتك نرخى شود_اولويت بندى دروام هاى بانكى صورت گيرد_توليدانبوه كالاى اساسى ايرانى صورت گيرد_مواددورريختنى واردچرخه بازيافت شودتابودجه افزايش يابد_قيمت مسكن كاهش يابد_بورس قدرت جذب سرمايه گذارراداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۷:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
باید به مردان اجازه داده شود تا چهار زن اختیار کنند و امکانات رفاهی نیز دولت برایشان مقدر نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
اگه واقعا دلتون براي اين كشور مي سوزه تو رو خدا دائم از پيري جمعيت و كاهش زايمان صحبت نكنيد بذاريد اين كشور و اين آب و خاك نفس بكشه . از يه طرف دائم از كم آبي و از بين رفتن جنگلها و حياط وحش صحبت مي كنيد و از يه طرف طرفدار افزايش جمعيت كه دقيقا عامل تخريب محيط زيستهi هستيد. ...
Iran (Islamic Republic of)
رحمانیان
۱۶:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
باعرض سلام
خواستم بگویم خرج ومخارج زندگی خیلی زیاده خداوکیلی اول یه فکری به حال این قضیه شودبعداًتوصیه به افزایش جمعیت کنید..........................
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
با این وضع درآمد و اجاره خانه و بازار و ... میشه به فکر بچه بیشتر بود مسئولین محترم بی لیاقتی و بی تدبیری خودشان را گردن دشمن نندازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
صحيح است من از يك روستا دراطراف اصفهان كه حدود جهار هزار جمعيت داشته از جهار مدرسه ابتدايي كه دراين روستا بود حود سه مدرسه ابتداي تعطيل وان يك مدرسه هم كلاس هاي ان به حد معمول كذشته نمي رسند درضمن اين مدارس بنج كلسه بودند كه اداره ان منطقه يكي از دبستانها را فروخته است.
آخرین اخبار