معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش فضایی را محیا میکند که اخلاق و منش ورزشی در خلق و خوی جوانان نهادینه می شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران رباب شهریان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریک هفته جوان و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: جوان ایران اسلامی الگوی برتر خود را در آیینه تمام نمای پیامبر(ص) و حضرت علی اکبر(ع) یافته و پرتویی از نور مهر وجود او را در تاریخ انقلاب خود به نظاره نشسته است.

وی ادامه داد: نوبهار جوانی، از جمله فرصت های بزرگ و بی برگشت آدمی در طول زندگی است که به مدد تدبیر و امید، می تواند به گشایش فصلی نوین منجر شود.

شهریان خاطرنشان کرد: کسب مدال های خوش رنگ در آوردگاه های مختلف ورزشی و دستاوردهای مهم دیگری که توسط جوانان ساعی و باغیرت ایران اسلامی حاصل شده نشان دهنده شکوفایی این نسل تاثیرگذار در تمامی عرصه های داخلی و بین المللی است.

معاون امور ورزش بانوان افزود: امروز جای بسی شکر گذاری است که دختران این سرزمین با غیرتی مثال زدنی بر رفیع ترین سکوهای افتخار تکیه می زنند و با رعایت موازین ملی و دینی نام دختر ایرانی را بلندآوازه می کنند.

وی در ادامه ودر خصوص اهمیت ورزش در این سنین گفت: در جامعه کنونی جوانی موفق است که تغییرات را به خوبی احساس کرده و آن را به درستی در زندگی خود مدریت کند.

شهریان افزود: ورزش برای جوانان فرصتی است برای تمرین مهارت های اجتماعی. در این فضا است که جوان می تواند مهارت هایی چون نقش پذیری، ‌احساس مسئولیت،‌ سازگاری، ‌تقسیم وظایف،‌ قانون مداری و ... را تجربه و تمرین کند.

معاون امور ورزش بانوان با بیان اینکه ما به ورزش به عنوان عاملی برای ایجاد صفات ممتاز نگاه می کنیم خاطرنشان کرد: مهم ترین و اساسی ترین هدف ورزش،‌ تهذیب نفس و توسعه اخلاقیات درجامعه است. ورزش فضایی را محیا می کند که اخلاق و منش ورزشی در خلق و خوی جوانان نهادینه شود.

شهریان با تاکید به این نکته که ورزش مفیدترین و سالم ترین سرگرمی هایی است که می تواند اوقات فراغت جوانان ونوجوانان را پر کند، گفت: یکی از بهترین راه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان سوق دادن این قشر به سوی ورزش و غنی سازی اوقات فراغت آن ها با ورزش های همگانی است.

او ادامه داد: با یک برنامه ریزی مطلوب، برنامه فراغتی از نوع ورزشی می تواند زمینه ساز آموزش های غیر رسمی با سهولت و سرعت بیشتر باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شهریان ، وزارت ورزش ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار