دادستان كل كشور و هيات همراه، در جلسه‌ای با حضور مسئولان استان مازندران و كارشناسان ابعاد سيل مازندران را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسنی اژه‌ای به راه‌حل‌هايی برای جلوگيری از بروز خسارات ناشی از حوادث طبيعی اشاره كرد و گفت: پيشگيری برای جلوگيری از وقوع خسارات ناشی از حوادث طبيعی لازم است و بايد مردم را نسبت به حفظ جنگل‌ها و نفعی كه در اين خصوص هست، آگاه كرد .    
 
دادستان كل كشور به وظيفه حكومت نسبت به مردم تاكيد كرد و افزود: مابايد دلسوزانه خادم مردم باشيم زيرا خدمت به مردم هم وظيفه ما و هم به نفع كشور است، از طرف دیگر لازم است  مردم را آگاه كرد که بهترین استفاده را از منابع ملی داشته باشند تا نسبت به آنها تعدی و خسارت وارد نشود.
 
وی  خاطر نشان ساخت : نمی‌توان كلا جلوی حوادثی نظير سيل را گرفت ، اما اين به آن معنانيست كه نمی‌شود هيچ كاری كرد و با مطالعه و برنامه‌ریزی دقيق می‌توان از بعضی حوادث طبيعی و وقوع خسارات پيشگيری كرد.
 
دادستان كل كشور با اشاره به اينكه بعضی حوادث قابل پيش‌بينی است گفت: به طور مثال اگر هواشناسی به روز باشد و امکانات لازم را هم داشته باشد می‌تواند حوادث طبیعی را تا حدی پیش‌بینی کند. همچنین لازم است  اقداماتی را در قسمت‌های بالادستی مناطقی که در معرض وقوع  حوادثی نظير سیل قرار دارند بررسی كنيم و نسبت به حفظ  جنگل‌ها اهتمام ورزيم.
 
وی به ساختمان سازی در مسيرهای رودخانه و منابع طبيعی اشاره كرد و افزود: نباید اجازه داد در مسیرهای مشخص ساختمان‌سازی انجام شود، زیرا خیلی وقت‌ها با اجرای یک پروژه این مسیرها تغییر پیدا می‌کند و زمانی که پروژه اجرا می‌شود به این نکته توجه نمی‌شود ولی بعدها با یک سیل خسارت زیادی وارد می‌کند.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسنی اژه ای بر اهميت اگاهی مردم تاكيد كرد و اظهار كرد :از اول انقلاب کارهای عظیمی با همراهی مردم انجام شده است و بايد با آگاهی و تبيين  موضوعات مردم را نسبت  به تهديدخرابی جنگل‌ها آگاه ساخت،  حفظ جنگل به نفع همه مردم استان و كشور  است.
 
دادستان كل كشور به سرعت عمل در امداد و كمك رسانی اشاره كرد و گفت : اگر در حد ممکن پشتیبانی و نیروهای فنی و مهندسی آماده وجود داشته باشد سريع وارد كار می‌شوند و می‌توانند خسارات  ناشي از حوادث را كاهش دهند.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمين محسنی اژه‌ای افزود: بحمدالله این سیل، سیل خیلی سنگینی نبود و با اقداماتی که انجام شد طبق گزارشات خسارات آن نیز کمتر بوده است.

دادستان كل كشور تصريح كرد: باید توجه داشت که قوه قضائیه قصد ندارد در کار اجرایی دخالت کند و در کار غیرقضایی وارد شود. ما اگر بتوانیم پیشنهاد دهیم این کار را می‌کنیم اما وارد شدن در کار اجرایی به عهده ما نیست.
 
وی خطاب به مسئولین اجرایی استان، گفت: به طور مثال برآورد خسارت به عهده مسئولين اجرايی است و  آنچه باعث شد ما به مناطق سيل زده بياييم ، ديدار با مردم است و وظیفه قوه قضائیه  حفظ صیانت عمومی است و اینکه تمهيداتی ديده شود كه درزمینه پیشگیری از حوادث کمک شود.
 
دادستان كل كشور گفت: دستگاه قضايي با اين ديد به اين حوادث می‌نگرد كه همه بايد دست به دست هم دهيم تا خسارت ناشی از حوادث تکرار نشود. البته درست است که این کار بودجه می‌خواهد ولی اگر درصد کمی از بودجه صرف پیشگیری شود نتايج بهتری در بر خواهد داشت.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار