عضو کمیسیون مشورتی و علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مشکلات انتخاب روسای دانشگاه‌ها عدم وجود ضوابط عملیاتی است، گفت: مسیر انتخاب روسای دانشگاه‌ها امروزه متاثر از سلیقه‌ها و جریان‌ها شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "صابر اکبری‌جدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه انتخاب روسای دانشگاه‌ها در همه دولت‌ها سلیقه‌ای صورت گرفته است، گفت: یکی از مشکلات انتخاب روسای دانشگاه‌ها عدم وجود ضوابط عملیاتی است.
 
وی تصریح کرد: وزیر علوم حق پیشنهاد روسای دانشگاه‌ها را به شورایعالی انقلاب فرهنگی دارد تا اعضا براساس ضوابط و قوانین شورا، گزینه پیشنهادی را تائید صلاحیت کنند، اما مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که باید برطرف شود.
 
عضو کمیسیون مشورتی و علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی، افزود: باید برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها شرایط ریزتری را مورد بررسی قرار دهیم و شاخصه‌های معینی را مطرح کنیم.
 
حجت‌الاسلام اکبری‌جدی با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها باید ویژگی‌هایی همچون سابقه علمی و مدیریتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسیر انتخاب روسای دانشگاه‌ها امروزه متاثر از سلیقه‌ها و جریان‌ها شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار