با تصرف برخی شهرهای عراق از سوی گروه تروریستی داعش، تدابیر امنیتی در شهرهای نجف و کربلا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گروه  پایگاه اطلاع رسانی حج،راه اندازی ایست های متعدد بازرسی، حضور نیروهای امنیتی در دروازه قدیم شهر نجف و کربلا و افزایش گشت های امنیتی از جمله این اقدامات است.

ورود و خروج به شهرهای نجف و کربلا با تدابیر خاص امنیتی صورت می گیرد و همچنین حضور نیروهای امنیتی و نظامی در مقابل حرم امام علی (ع)، بین الحرمین کربلای معلی و بیت مراجع و برخی نهادهای نجف و کربلا چشمگیر است.

نیروها به طور گسترده در ورودی های سه استان بابل، کربلاء و الدیوانیه مستقر شده اند و سه کمربند امنیتی در اطراف شهر قدیمی و مرقد امیرالمومنین (علیه السلام) و شهر کوفه ایجاد شده است.

داعش، یک گروه تروریستی مسلح است که اندیشه و شیوه سلفی جهادی به زعم خود را انتخاب کرده است که شباهت کاملی به اندیشه های وهابی دارد.

این گروه صبح روز سه شنبه و پس از خنثی شدن طرح شوم آنها در اشغال مرقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام در سامرا، شهر موصل (مرکز استان نینوا در شمال عراق) را به سیطره خود در آورد.

هیچ زائر ایرانی در سامرا و مناطق تحت اشغال داعش حضور ندارد و هم اکنون حضور زائران ایرانی در شهرهای زیارتی کربلا، نجف اشرف و کاظمین و همچنین در مسیرهای بین این شهرها عادی و در کمال آرامش است.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد: طبق اطلاعات دریافت شده در نجف و کربلا امنیت کامل برقرار است و زایران ایرانی در سلامت کامل بسر می برند.
برچسب ها: تدابیر ، امنیتی ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار