وزیر آموزش و پرورش، تمرکزگرایی را یکی از مشکلات عدم تحقق مدرسه محوری عنوان کرد و گفت: باید ساختار مدیریتی به سمت واگذاری بخشی از تصدی‌گری‌ها به مدیران مدارس باشد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی‌اصغر فانی در سومین گردهمایی شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه محوری نوعی قدرت بخشیدن به مدارس است، اظهار داشت: رویکرد مدرسه محوری موجب می‌شود که ساختارهای مدیریتی در خدمت مدرسه باشد.

وی مدرسه را اصلی‌ترین بخش نظام تعلیم ‌و تربیت خواند و افزود: اختیار غیرمتمرکز مدرسه، تصمیم‌گیری مبتنی بر مدرسه، مدیریت محلی مدرسه و استدلال مسئولان می‌تواند باعث قوام بیشتر ارتقای کیفیت مدارس باشد.

فانی تمرکزگرایی را یکی از مشکلات عدم تحقق مدرسه محوری معرفی و تأکید کرد: با آسیب‌شناسی وضع موجود برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که ساختار مدیریتی به سمت واگذاری بخشی از تصدی‌گری‌ها به مدیران مدارس باشد تا مدیران مدارس بتوانند ضمن خدمت‌رسانی بیشتر به مردم برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس هم‌اندیشی کنند.

وزیر آموزش و پرورش، عدم تمرکز اداری و ساختاری، مشارکت همه جانبه، رقابت بین عناصر تاثیرگذار آموزشی و پژوهش را از استراتژی‌های اساسی در مدیریت مدرسه محور برشمرد و تصریح کرد: با عملیاتی کردن این برنامه می‌توان به تعهد کارکنان و والدین در اتخاذ تصمیمات، تحصیل منابع اثربخش، رهبری آموزشی قوی، رشد و بهبود اهداف پیش‌بینی شده و ایجاد رفتار مثبت کارکنان و اثربخشی تصمیمات مدرسه در تامین اهداف» دست یافت.

فانی تفویض اختیار و قدرت، دانش و مهارت، اطلاعات و ارزیابی عملکرد و پاداش را از الزامات دستیابی به تحقق مدیریت «مدرسه محور عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید فقط نقش سکانداری و هدایت را بر عهده داشته باشد تا اینکه «تصدی‌گری بر امور حاکمیتی را داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، آموزش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار