مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر با اشاره به اقدامات خوب انجمن تالاسمی این شهرستان برای جلوگیری از تولد بیمار تالاسمی گفت: از سال 92 تاکنون هیچ نوزاد مبتلا به تالاسمی در قائمشهر متولد نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، محمد علیزاده در دیدار تعدادی از اعضای انجمن بیماران تالاسمی قائمشهر با اعضای شورای اسلامی این شهرستان اظهار داشت: از سال 83 تاکنون، انجمن بیماران تالاسمی این شهرستان به دست خود بیماران اداره می‌شود و خانواده‌ها و پزشکان به عنوان حامیان این انجمن فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر با اشاره به عدم تعریف و ارائه یک بسته جامع درمانی در سال‌های اخیر گفت: از سال 89 تاکنون، بیماران تالاسمی با مشکلات زیادی مانند کاهش شدید داروی تزریقی آهن‌زدا، عدم پوشش مناسب سازمان‌های بیمه‌گر، پرداخت فرانشیز نامتناسب با نوع درمان، بالا رفتن قیمت درمانی و پزشکی و افزایش هزینه‌های بالینی و درمانی و... مواجه هستند.

وی با اشاره به فوت 12 بیمار تالاسمی به دلیل مشکلات درمانی در چند سال اخیر بیان داشت: اگر این روند درمان و افزایش هزینه‌ها ادامه یابد با افزایش موارد منجر به فوت در این بیماری مواجه می‌شویم.

علیزاده با بیان اینکه فکری به‌ حال اشتغال جوانان مبتلا به تالاسمی ماژور صورت نگرفت، افزود: بیشتر این افراد از تحصیلات و توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند ولی از طرف ادارات و یا صاحبان مشاغل جذب بازار کار نمی‌شوند.

وی با اشاره به نبود یک فضای مناسب برای تشکیل جلسات انجمن تالاسمی قائمشهر گفت: به واسطه امکانات و فضایی که فرماندار شهرستان در اختیار ما قرار داد جلسات کوچک را در آن مکان برگزار می‌کنیم ولی محلی برای تشکیل جلسات با مسئولان نداریم.

مدیرعامل انجمن تالاسمی قائمشهر اظهار داشت: درصدد تاسیس یک شرکت تعاونی در بین اعضای این انجمن با هدف خودکفایی و تولید اشتغال هستیم و برای تشکیل این شرکت تعاونی هر یک از اعضا باید حداقل 200 هزار تومان سرمایه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انجمن تالاسمی شهرستان در نظر دارد، نیمی از این مبلغ را از طریق کمک‌های خیران تامین کند، بیان داشت: در حال حاضر خانواده تالاسمی قائمشهر، 300 عضو دارد./س

برچسب ها: تولد ، نوزاد ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.