سیدجواد جعفری گفت: همزمان با ایام ولادت با سعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت در 200 نقطه دنیا و 31 استان کشور جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری متنوع برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ وي گفت: به برکت وجود حرم مطهرامام رضا (ع) در کشورمان و امامزاده‌های مختلف که تعدادی از آنها در استان اردبیل هستند موفق شدیم به میزبانی این استان جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی را در سال‌های اخیر به شایستگی برگزار کنیم به طوری که اردبیل یکی از استان‌های موفق در برگزاری جشنواره رضوی بوده است.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت و در تقارن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بیش از 10 روز جای جای کشور با برنامه‌های متنوع غرق در شادی و سرور است و در این دهه شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف رضوی در استان‌ها هستیم؛ به طوری که 31 استان کشور هر کدام میزبان یک جشنواره و در 200 نقطه دنیا نیز برنامه‌های معنوی با حال و هوای فرهنگ منور رضوی برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی امام رضا (ع) یادآور شد: در استان سرشار از معنویت اردبیل نیز از همان سال‌های نخست راه‌اندازی این جشنوراه بین‌المللی با موضوع مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی شکل گرفته تا به جهت پرآوازگی این استان در تربیت مداحان و چاوشی‌خوانانی همچون استاد سلیم موذن‌زاده و اذان بی‌نظیروی بتوان به ظرفیت‌های معنوی احترام گذاشته و از آن در حرکت تحولی این حوزه استفاده کرد.

جعفری با بیان اینکه در بین منظومه 85 گونه رضوی یکی از بهترین موضوعات و جشنواره‌های شایسته جشنواره چاوشی‌خوانی، مدیحه‌سرایی، ابتهال و تواشیحبوده که در سال‌های گذشته روند تکاملی را سپری کرده است، اضافه کرد: نماینده ما در این استان سعید نوریان سنگ تمام گذاشته و در سال‌های برگزاری این جشنواره با شکل‌گیری یک حرکت مثبت سعی شده است تا بیش از گذشته معارف رضوی در این استان نشر پیدا کند.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به تقویت این حوزه و توسعه مبانی فرهنگ رضوی نیازمندیمو قرار است در قالب کارگروه هنری جشنواره رضوی که به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود فعالیت‌ها و کارهایمان را به نحوی انجام دهیم تا به میزبانی اردبیل نقاط ضعف و قوت این حرکت شناسایی شده و در برطرف کردن معایب و تقویت نقاط قوت تلاش و جدیت انجام شود/

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.