با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مرکز پالایش آلاینده‌های زیست محیطی در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، معصومه ابتکار در مراسم افتتاح این پروژه گفت: دولت جدید نگاه ویژه‌ای به محیط زیست دارد و علاوه بر اینکه حذف بنزین آلوده در حال حاضر ‌در تمامی کشور اتفاق افتاده است، بحث ارائه بنزین استاندارد یورو 4 و 5 براساس برنامه، اصلاح استاندارد خودروها و توسعه حمل و نقل عمومی در بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز پیش‌بینی شده است.

ابتکار با بیان اینکه مصوبه دولت با عنوان لایحه هوای پاک تا هفته آینده در دولت به تصویب خواهد رسید. اظهار کرد: در این لایحه تکلیف همه دستگاه‌ها و ذینفعان مشخص شده و راهکارهای علمی مقابله با آلودگی‌های هوا، فناوری‌های نوین و استفاده از سوخت‌های پاک درنظر گرفته شده است.

وی درباره مرکز پایش آلاینده‌های زیست ‌محیطی مشهد نیز گفت: این مرکز اولین تجربه در سطح ملی است و ما این تجربه را در شهرهای دیگر دنبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه هم ‌افزایی در مشهد در راستای بهره‌ برداری از این مرکز شکل گرفته است، افزود: پاک بودن تمامی پارامترهای پایش آلودگی‌های خاک، آب، امواج و آلودگی‌های صوتی از ضروریات یک شهر و جامعه سالم است.

مدیر مرکز پالایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد نیز در مراسم افتتاح این پروژه گفت: این مرکز با هدف پالایش آلاینده‌ های هوا، خاک، آب و امواج اکترو مغناطیسی ساخته شده است.

وحید فاتحی افزود: با راه اندازی این مرکز، بعد از این 600 نفر ضابط قضایی به طور روزانه بر کارخانه ها، کارگاهها، خودروها و سایر مراکز آلاینده نظارت خواهند کرد و در پایان هر ماه گزارش نظارت خود را اعلام خواهند کرد.

شهردار مشهد هم در سخنانی در این مراسم توجه بیشتر مسئولان دولتی در زمینه های حمل و نقل ریلی، پرداخت سهم دولت در حوزه حمل و نقل عمومی و انجام تعهدات دولت در بحث نوسازی ناوگان عمومی را خواستار شد.

مرکز پالایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد با صرف 5 میلیارد ریال هزینه در مساحت 500 متر مربع در در ورودی فاز 2 پارک کوهسنگی مشهد ساخته شده است.



انتهای پیام//

برچسب ها: پالایش ، آلاینده ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.