بیژن زنگنه وزیر نفت ایران گفت در صورتی که تحریم‌های غرب علیه ایران لغو شود تولید نفت ایران در عرض "کمتر از سه ماه" به 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، زنگنه در گفتگو با خبرنگاران به محض ورود به وین در آستانه یک نشست اوپک گفت: "بعد از لغو تحریم‌ها، در عرض کمتر از سه ماه می‌توانیم چهار میلیون بشکه نفت در روز تولید کنیم."

زنگنه روز سه‌شنبه افزود صادرات نفت این کشور در حال حاضر 1.5 میلیون بشکه در روز است.

زنگنه روز سه‌شنبه هشدار داد نمی‌توان گفت چه زمانی مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.

وی در گفتگو با خبرنگاران در وین گفت: "این یک بحث سیاسی است. هیچ کس نمی‌تواند بگوید چه زمانی، مثلا امروز یا فردا این مذاکرات به پایان می‌رسد. این مذاکرات مساله‌ای پیچیده و بحثی دشوار است."

وی افزود: "اگر ما از طرف مقابل حس نیت ببینیم، به توافقی دست خواهیم یافت."

اظهارات وی بعد از آن عنوان شد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اوایل روز سه‌شنبه گفت کشورش "نهایت تلاش خود را خواهد کرد" تا توافق هسته‌ای در گفتگوهای دشوار میان تهران و واشنگتن درباره بن بست طولانی‌مدت هسته‌ای حاصل شود.

مطابق اطلاعات اوپک به نقل از منابع دست دوم، ایران اکنون تقریبا 2.7 میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند.

از زمان اجرایی‌شدن توافقی موقت در ماه ژانویه، ایران اجازه یافته است صادرات نفت خود را در حدود 1.2 میلیون بشکه در روز حفظ کند. 

ایران دومین ذخایر گازی و چهارمین ذخایر نفتی جهان را دارد. ایران اواخر سال 2011،  به میزان 2.5 میلیون بشکه نفت در روز صادر کرد.



انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار