تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده نهبندان خراسان جنوبی تا ۱۰ روز آینده آزاد سازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ، مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده نهبندان گفت : در سیلی که 23 اسفند پارسال ( سه ماه قبل ) در نهبندان به مدت 3 روز جاری شد، 519 واحد مسکونی از 30 تا 100 درصد در روستاهای طبسین سفلی و علیا و کهنو تخریب شد .

جودی افزود : : بازسازی مناطق سیل زده نهبندان با آواربرداری منازل مسکونی از همان روزهای اولیه آغاز که تاکنون 265 واحدبا حجم عملیات 42639 متر مکعب آواربرداری شده است .

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: تاکنون برای احداث 123 واحد نقشه ی طرح پیاده شده , 79 واحد پی کنی و و 41 واحد نیز پی سازی شده است که این روند کار طی روزهای آینده شدت و پیشرفت بیشتری خواهد داشت .

وی روند اجرای بازسازی مناطق سیل زده ی نهبندان را مثبت ارزیابی کرد و گفت : هیات دولت ۱۷۷ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت به سیل زدگان استان خراسان جنوبی تصویب کرده است .

جودی تصریح کرد: این اعتبار با تاکید ویژه رئیس جمهور و اهتمام معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ظرف 10 روز آینده به بانک مرکزی ابلاغ و در اختیار استان قرار گرفت.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد:از مبلغ مذکور ۹۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد دوران مشارکت مدنی و نیز فروش اقساطی با مدت باز پرداخت ۱۵ ساله خواهد شد.

وی گفت: از این اعتبار برای هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای بازسازی ۳۵۵ واحد روستایی خسارت دیده در نهبندان اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از مبلغ مزبور نیز در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا از طریق اداره کل بنیاد مسکن ا نقلاب اسلامی به ازای هر واحد ۳۰میلیون ریال به صورت بلا عوض در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور همچنین گفت: مقرر شد مبلغ ۷۵میلیارد ریال دیگر از مبلغ یادشده نیز به صورت تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از سیل در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.

پس از گذشت 3 ماه از وقوع سیلاب در 3 روستا ی کهنو ؛ طبسین علیا و سفلی نهبندان واقع در حاشیه ی مرزهای شرقی استان ، سفر کردیم به آن مناطق , مناطقی که سیلاب ؛ 519 واحد مسکونی را بین 30 تا 100 درصد تخریب کرد .

بازسازی مناطق سیل زده نهبندان با تصویب تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض از سوی هیات دولت با شدت و پیشرفت بیشتری ادامه دارد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.