مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک گفت: جلسه‌ای با عنوان تشکیل کمیته اجرایی حمایت از مدارس مورخ سه شنبه 20خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

بی‌نظیر سیاوشی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: کمیته اجرایی حمایت از مدارس در دفتر معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه یک و باحضور قائم مقام منطقه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، معاون حمل و نقل و ترافیک،‌ قائم مقام معاونت امور شهری و فضای سبز، قائم مقام معاونت فنی و عمران، رئیس اداره الگوی مصرف و مهارت‌های زندگی اداره کل آموزش‌های شهروندی، کارشناس حمایت از مدارس در اداره کل آموزش‌های شهروندی، رئیس اداره آموزش و پرورش، جانشین رئیس اداره ورزش و کارشناس آموزش‌های شهروندی تشکیل شد.

وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح حمایت از مدارس و کمیته اجرایی آن، ایجاد الگوی مدیریت واحد و عادلانه در توزیع خدمات به مدارس، کمک به ارتقای سطح  خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به دانش‌آموزان، کمک به تجهیز،‌ بهسازی و نوسازی، ایمن‌سازی و بازسازی محیط‌های آموزشی، همکاری شهرداری و آموزش و پرورش به منظور آموزش حقوق و تکالیف شهروندی دانش‌آموزان، افزایش سطح همکاری‌ها و تعاملات میان بخشی دستگاه‌های مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسائل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی است.

مدیر اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک تصریح کرد: طرح حمایت از مدارس در غالب 3فعالیت عمرانی شامل: زیباسازی کمک به ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس، توسعه مدارس، حمل و نقل و ترافیک و موارد دیگر، فعالیت‌های تجهیزی شامل: فرهنگی، ورزشی، فضاهای علمی، هوشمندسازی مدارس و موارد دیگر و برنامه‌ای شامل: فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، زیست محیطی در سطح مدارس اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: کمیته سیاست‌گذاری حمایت از مدارس وظایف خطیری را دنبال می‌کند این وظایف شامل: تعیین خط‌ مشی و سیاست‌های کلی درخصوص طرح حمایت از مدارس، تعیین بودجه تخصیصی به تفکیک مدارس و نظارت بر نحوه تخصیص اعتبار مدارس، تصویب آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی در خصوص ارتقاء سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعیف ورزشی و بهداشتی به دانش‌آموزان است.

وی افزود: طرح حمایت از مدارس با همکاری بین شهرداری تهران و اداره آموزش و پرورش در مناطق 22گانه اجرا می‌شود. اداره کل آموزش‌های شهروندی در راستای اجرای این طرح مهم، وظایفی همچون: دبیری این کمیته، نظارت بر عملکرد مناطق و نحوه هزینه اعتبار تخصیصی آن و برنامه‌ریزی در برپایی 4جلسه کمیته مرکزی را دنبال می‌کند.

سیاوشی خاطرنشان کرد: در طول جلسه که به همت اداره آموزش‌های شهروندی منطقه یک برگزار شد، قائم مقام منطقه، تمامی معاونت‌های حاضر در جلسه، رئیس اداره آموزش و پرورش، کارشناسان فعال در این زمینه در این طرح نظرات خود را اعلام کردند و به جمع‌بندی‌های نهایی در غالب تفاهم‌نامه رسیدند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: تشکیل ، کمیته ، اجرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.