رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه به 100 هکتار خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی‌اشرف منصوری اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توانسته میزان تولیدات آبزیان خود را از هفت و نیم تن در سال 90 به حدود 15 هزار تن در سال‌جاری برساند.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش تولید آبزیان میزان سرانه مصرف آن نیز افزایش پیدا کرده، افزود: در سال‌های گذشته میزان سرانه مصرف آبزیان سه کیلوگرم بوده و در حال حاضر به هفت کیلوگرم رسیده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، راه‌اندازی مجتمع قارچ ماهیدشت، تامین 28 هزار تن انواع بذر در سال زراعی 92 ـ 91  و برنامه‌ریزی برای خرید 40 هزار تن انواع بذر در سال‌جاری، مهم‌ترین اقدام جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات گیاهی به شمار می‌رود.

این مسئول بیان داشت: توسعه کشت زعفران در سطح 43 هکتار و برنامه‌ریزی برای توسعه این محصول به میزان حداقل 100 هکتار در سال‌جاری و اصلاح دو هزار و 744 هکتار باغ و جایگزینی 221 هکتار باغات قدیمی از دیگر فعالیت‌های اساسی جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات گیاهی است.

منصوری با اشاره به پیگیری و دریافت مجوز حذف تعرفه صادرات نخود و ایجاد زمینه برای صادرات این محصول و حمایت از تولیدکنندگان، گفت: هماهنگی با کشورهای پیش‌رو در تولید و مکانیزاسیون نخود و هماهنگی برای اعزام هیئت علمی و تجاری به استان در زمینه نخود، موجب فروش بیشتر این محصول خواهد شد.

وی از راه‌اندازی دو واحد پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت سالانه مجموع 527 تنی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تولید حشرات مفید نیز به میزان 39 میلیون عدد به‌منظور مبارزه با آفات مهم‌ترین اقدام سازمان جهاد کشاورزی در سال‌جاری خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: نهاد جهاد کشاورزی با حفظ روحیه جهادی و اعتقادی خود و با استفاده از تمام امکانات توانسته روز به روز موفقیت‌های فراوانی را کسب کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.