مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران:

نصب 50 عدد سنسور ترافیکی در بزرگراه های تهران/ سنجش مدت زمان سفر در تهران عملیاتی می شود

ایلوش وزیری، مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران از نصب 50 عدد سنسور در بزرگراه‌های تهران خبر داد.

ایلوش وزیری، مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در بیان تاریخچه فناوری این محصول اولین نمونه ساخته شده آن را در سال2008 یک تیم ایرانی در دانشگاه مریلند عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون این تکنولوژی در کشورهایی نظیر آمریکا، چین، کانادا و اسپانیا مورد استفاده  قرار گرفته و ارائه طرح محاسبه زمان سفر با استفاده از سنسورهای هوشمند در ایران نقطه آغازی جهت رفع مشکلات ترافیک کلان شهرها  خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه ارائه اطلاعات دقیق ترافیکی به صورت قابل مهم برای رانندگان و مدیریت ترافیک خواهد توانست مدیریت هوشمندانه‌ای را در این زمینه صورت دهد، افزود: هنگامی که یک مسافر شهری بتواند تخمین مناسبی از زمان سفر خود از مسیرهای مختلف در ساعات مختلف را به صورت آنلاین دریافت  نماید مدیریت سفرهای درون شهری امکان‌پذیرتر شده ضمن اینکه آگاهی از اطلاعات دقیقی زمان سفر و اطلاعات مبداء،‌ مقصد شهروندان برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر از سوی مدیریت شهری را در جهت رسیدن  به اهداف مسیر خواهد ساخت.
 
مدیر شرکت کنترل ترافیک شهر تهران داده‌های ترافیکی را از خدمات  یک سیستم فوق مدیریت هوشمند حمل و نقلی عنوان کرد و گفت: در واقع داده‌های ترافیکی شامل حجم ترافیک، سرعت، سر فاصله زمانی و مکانی، چگالی و زمان سفر بوده که سنسورهای هوشمند ترافیکی  امکان محاسبه این اطلاعات را فراهم خواهد ساخت.
 
 وزیر با تاکید بر اینکه داده‌های ترافیکی براساس اطلاعات بدست آمده از سنسورهای ترافیکی ضمن کاهش هزینه انجام پروژه‌های تحقیقاتی ترافیکی، مدیریت ترافیک را نیز برای سازمانهای مرتبط آسان می نماید، تصریح کرد: از سوی دیگر کاربرد سنسورهای هوشمند ترافیکی باعث کاهش هزینه 80 درصدی نسبت به روش‌های متداول از جمله دوربین‌های کنترل ترافیک خودروها برای تخمین زمان سفر  گردیده است.
 
وی با بیان اینکه خدمات مرتبط با این محصول تنها منحصر به حوزه ترافیک نیست، تحلیل مبدا، مقصد مسافران مترو، شرکت کنندگان در تجمعات بزرگ نظیر نمایشگاه کتاب، نماز عیدفطر و... را از جمله کاربردهای جنبی این محصول عنوان کرد و افزود: تولید داده‌‌‌‌‌‌‌های ورودی محاسبات آلودگی هوا و بیان ارتباط  معناداری بین آلایندگی‌های هوا و حرکت وسایل نقلیه از دیگر موارد استفاده از سنسورهای هوشمند ترافیکی است.
 
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در ادامه با اشاره به شهر سالم و پایدار به عنوان سومین برنامه مدیریت شهری در دنیای امروز و نقش عمده مدیریت ترافیک در دستیابی به این امر اظهار داشت: سنسورهای هوشمند ترافیکی ضمن تاثیر مثبت در سلامت روان و کاهش ساعات تلف شده در ترافیک و افزایش میزان بهره‌وری اجتماعی می‌تواند این کسب و کار را به عنوان یکی از ابزارهای مورد توجه و نوظهور توسعه پایدار در تقسیم بندی کار آفرینی قرار دهد.  
 
وزیری با بیان افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تاثیر آن در ایجاد صنایع مختلف افزود: این موضوع، امروزه استفاده از سنسورهای هوشمند ترافیکی را بیش از پیش توجیه پذیر نموده چرا که کاهش زمان سفر به عنوان مدیریت بهینه در مصرف سوخت ضمن تقلیل سفرهای شهروندان سبب کاهش مبالغ سوبسید دولتی نیز خواهد شد.  
 
وی با تاکید بر اینکه قطعا سود دولت از محل کاهش سوبسیدها بسیار بیش‌تر از مبالغ هزینه شده در استفاده از این سنسورها خواهد بود، تاکید کرد:ک بومی‌سازی این محصول نیز در وضعیت تحریم‌های بین‌المللی جاری نشان از توان تولید فناوری کشور است.  
 
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران با اشاره به نصب 50 سنسور به صورت پایلوت در بزرگراه‌های تهران، نصب این سنسورها را در مرحله اول در بزرگراه حکیم و رسالت حد فاصل تقاطع شهید ستاری- آیت‌الله کاشانی درغرب تهران تا تقاطع آیت‌الله در شرق و در مرحله بعد در مسیر بزرگراه شهید بابایی، صدر، نیایش، آبشناسان از تقاطع خیابان دماوند در شرق تهران تا میدان شهران در غرب تهران با در نظر گرفتن مسیرهای طبقه پایین و بالای بزرگراه صدر و همچنین مسیر جایگزین تونل عنوان کرد و اظهار داشت: بررسی کارشناسی محل سنسورها به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که سناریوهای مختلف حرکت در بزرگراه با در نظر گرفتن تغییر مسیر در بزرگراه‌های یادگار امام، چمران و مدرس و دسترسی‌های مختلف در بزرگراه‌های شهید همت،حکیم و نیایش مورد ارزیابی قرار بگیرد.  
 
وی با عنوان اینکه اجرای فاز دیگر آن در سال جاری خواهد بود خاطر نشان کرد: در این فاز بزرگراه‌های شهید بابایی، صدر، همت ( حد فاصل مدرس تا یادگار امام) ، نیایش،‌رسالت (از تونل تا تقاطع شهید آیت)،‌حکیم (حد فاصل تقاطع اباذر تا تونل) و قسمتهایی از بزرگراه‌های شهید مدرس، چمران، یادگار امام که بزرگراه‌های یاد شده را به هم می‌پیوندد تحت پوشش این سامانه قرار خواهد گرفت.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار