به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،چیتچیان در نخستين جشنواره آگاهيبخشي و فرهنگسازي در صنعت آب و برق کشور در سالن همایشهای وزارت نیرو در ساری با اشاره به نقش موثر روابط عمومی ها در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در مصرف بهینه انرژی آب و برق گفت:صنعت آب و برق در جامعه نقش حیاتی و مستمر دارد و خدمات این صنعت در زندگی آحاد مردم انکار ناپذیر و ملموس است،در همین راستا روابط عمومی ها پل ارتباطی میان مردم و صنعت آب و برق هستند.
وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب و برق گفت: با کمک روابط عمومی ها باید به یک نگاه مشترک با مردم در مصرف درست آب و برق برسیم.
وزیر نیرو با اشاره به ضرورت ارتقای احساس مشارکت مردم تصریح کرد:نیازمند همکاری مردم در هر شرایطی هستیم،نياز نداشتن به مردم يك تفكر اشتباه بوده و اطلاع يافتن از ديدگاههاي مردم از طريق روابط عموميها به عنوان يك كانال ارتباطی میسر است.
چیت چیان،مدیریت بحران و حوادث را اصل اساسی در صنعت آب و برق خواند و گفت:با کمک روابط عمومی پویا و فعال و آگاهی بخشی به مردم در حوادث می توانیم به خوبی بحران ها را مدیریت و از بروز مشکلات اجتماعی جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به شكاف بزرگ بين درآمدها و هزينههاي صنعت آب و برق افزود:شكاف موجود حتي با بودجههاي دولتي پر نميشود و براي رفع اين مشكل بايد قيمت آب و برق را به قيمتهاي واقعي برسانيم لذا روابط عمومي بايد اين واقعيت را براي مردم به خوبي تبيين كند و مشكلات و پيچيدگيهاي صنعت را به مردم نشان دهد.
وزیر نیرو بر افکار سنجی علمی و ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت ها در انجام کارها تاکید کرد وگفت:اين جشنواره با هدف معرفي رويكردهاي نوين آگاهيبخشي و فرهنگ سازي،تبيين راهبردها،كمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيت،شناسايي و معرفي اقدامهای مفيد و موثر انجام شده در حوزه آگاهيبخشي براي مصرف درست آب و برق برگزار شد./ش/ن