متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران گفت : متون فعلی حوزه مستلزم تغییرات بوده و اداره کردن حوزه ها به علت تورم بالا به سخت شده است ، زیرا که به حوزه توجه نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانحجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، متولی مدرسه علمیه ثقلین تهران، گفت: با توجه به تورم بالا در کشور ما  به سختی حوزه ها را اداره می کنیم.

وی افزود : مدارس با ساختار اسلامی فاصه دارند، مثلاً همین مدرسه ثقلین دارای مشکلاتی در ساختمان وفضا می باشد در حالی که ساختار معماری حوزه باید به شکلی باشد وقتی طلبه ای وارد می شود، حس معنویت در وی پدیدار شود.
متولی مدرسه علمیه ثقلین تاکید کرد : چرا برخی از مدرسین در قم سکنی گزیده اند در حالی که  بهتر است این مدرسین به تهران و شهرستان‌ها بروند.

وی تصریح کرد: متون فعلی حوزه مستلزم تغییرات بر اساس نیازهای روز است، مدارک علمی در حوزه نباید بر مبنای دانشگاه باشد، زیرا طلبه پس از گرفتن دیپلم وارد حوزه می‌شود و پس از شش سال تازه فوق دیپلم را به او می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، در پایان خاطر نشان کرد :  با اشاره به اینکه اسلام نمی خواهد مرتاض یا راهب تربیت کند لذا طلبه و روحانی باید مطابق شرایط و پیشرفت روز کند، علم از دل حوزه  می جوشد و نباید روند به شکلی باشد که طلبه نیازمند دانشگاه یا مدارج دانشگاهی باشد. و همچنین باید دوره های آموزشی شش ماهه تا یک ساله برای تربیت مدیران برگزار شود و مدیران به راحتی انتخاب و به کار گماشته نشوند.



 
برچسب ها: سخت ، مخارج ، بالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار