فروغی‌‌، هنرمند لرستانی، جایزه‌ی سوم جشنواره‌ی بین‌المللی «سیریا کارتون» را از آن خویش کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ آرش فروغی‌‌، کاریکاتوریست خرم‌آبادی که حالا به کاریکاتوریستی بنام در سطح ملی و فراملی تبدیل شده در نهمین جشنواره‌ی بین‌اللمللی سیریا کارتون که ماه می ۲۰۱۴ (خردادماه ۹۳) در سوریه برگزار شد توانست افتخاری دیگر برای ایران رقم بزند و مقام سوم این جشنواره را به‌دست آورد.
این جشنواره از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی است و به‌رغم اوضاع نابه‌سامان و جنگی سوریه، به‌روال سال‌های پیش، در این کشور برگزار شد.
موضوع جشنواره، چهره‌ی بازیگری سوری به نام «نیدال سیری» بود و فروغی‌فر توانست در بین ۵۴ کشور شرکت کننده و ۱۲۵ اثر رسیده به دبیرخانه‌ی جشنواره، به مقام سوم دست یابد.
این هنرمند خرم‌آبادی با بسیاری از روزنامه‌های سراسری کشور قرارداد همکاری دارد و آثار فراوانی از وی در مطبوعات سراسری ایران منتشر شده است؛ هم‌چنین آثار وی در شبکه‌های گوناگون تلویزیون ایران از جمله شبکه‌ی خبر، در برخی برنامه‌ها، همواره نمایش داده می‌شود.
از جمله کشورهای شرکت کننده می‌توان به ایتالیا، پرتغال، هندوستان، فرانسه و دیگران اشاره کرد. دبیر جشنواره نیز «راید خلیل» بود که خود، از برترین کاریکاتوریست‌های دنیاست.
جایزه‌ی آرش فروغی‌، اعطای نشان بُرنر و دریافت هزار دلار از جشنواره است.
فروغی‌ که ریاست خانه کاریکاتور لرستان را نیز عهد‌ه‌دار است توانست از بین ۵۴ کشور دنیا و ۱۲۵ اثری که از این کشورها، در جشنواره پذیرفته شد، به عنوان نفر سوم شناخته شود
انتهای پیام/ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.