موتورولا اولین گوشی مجهز به آیتیونز را عرضه کرد

آیفون اولین گوشی آیتیونزی نبود و موتورولا در این زمینه از اپل پیشی گرفت و اولین گوشی مجهز به آیتیونز را معرفی کرد که این شاهکار توسط موتورولا همیشه در یادها خواهد ماند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هفت سال قبل آیفون به عنوان یکی از شگفت انگیز ترین محصولات در بین رقبای خود معرفی شد و لقب اولین گوشی هوشمند را به دوش کشید. ولی آیفون اولین گوشی آیتیونزی نبود و موتورولا در این زمینه از اپل پیشی گرفت و اولین گوشی مجهز به آیتیونز را معرفی کرد که این شاهکار توسط موتورولا همیشه در یادها خواهد ماند. تقریبا سه سال قبل از معرفی آیفون و در تابستان سال 2004 اپل به توافقی با موتورولا رسید که به نسل بعدی گوشی‌های این شرکت اجازه استفاده از پخس کننده موزیک آیتونز داده می‌شد.



بنابر همین توافقنامه بود که در سال 2005 شرکت موتورولا تلفن ROKR E1 را به وجود آورد و استیو جابز در سپتامبر همان سال با افتخار به معرفی این دستگاه با نام "گوشی آیتونز” پرداخت. استیوجابز این تلفن را بسیار فوق‌العاده می‌دانست چراکه امکان بهره‌گیری از امکانات آیپاد شافل را در کنار قابلیت‌های تلفن‌های رایج بازار در اختیار کاربران قرار می‌داد. این تلفن با وجود دو بلندگوی استریو و امکان اجرای اپلیکیشن پخش موسیقی آیتونز با استفاده از کلید اختصاصی و همچنین امکان ذخیره‌ی ۱۰۰ قطعه موسیقی از طریق آیتونز، یکی از بهترین تلفن‌ها برای دوستداران موسیقی بود.




موتورولا ROKR E1 از یک صفحه‌ی نمایش 1.9 اینچی از نوع TFT رنگی با رزولوشن 176 در 220، دوربین با رزولوشن VGA بهره می‌برد و از اسلات میکرو SD پشتیبانی می‌کرد. این تلفن‌هوشمند پس از عرضه فقط بصورت قراردادی توسط AT&T به بازار عرضه شد و قیمت آن 249.99 دلار برای نسخه‌ی دو ساله در نظر گرفته است.

گزارش از: پریسا کابلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
sina
۱۴:۱۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
افرين به موتورولا
آخرین اخبار