سرپرست آب و فاضلاب روستای استان اردبیل گفت: با بحران شدید آب در مناطق روستایی با توجه به خشکسالی روی داده رو به رو هستیم به طوریکه ۷۰ درصد آب چشمه ها و قنات ها در روستاهای اردبیل خشک شده اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فتح الله نوخواه در جلسه هماهنگی اکیپ های سیار آب رسانی در اردبیل اظهار کرد: با بحران شدید آب در مناطق روستایی با توجه به خشکسالی روی داده رو به رو هستیم به طوریکه 70 درصد آب چشمه ها و قنات ها در روستاهای اردبیل خشک شده اند.

وی از این وضعیت به عنوان یک وضعیت چالشی و بحرانی یاد کرد و گفت: برای گذر از این وضیت باید همه ساکنان روستایی و مناطق فاقد لوله کشی آب درمصرف آب به ویژه آب شرب صرفه جویی کنند و بیهوده آنرا هدر ندهند.

سرپرست آب روستایی اردبیل تصریح کرد: براساس برآوردها بیش از 70 درصد آب روستایی در مصارف غیر شرب مورد استفاده قرار می گیرد که شامل مصارف دام، آبیاری مزارع کوچک و باغات است که هدر رفت آب درمناطق روستایی را بیش از حد آشکار کرده است.

نوخواه از خرید یک دستگاه بسته بندی آب در صورت نیازمندی برای توزیع آب به شکل بسته های تعیین شده خبر داد وگفت: آب و فاضلاب استان به بیش از 1700 روستا خدمات ارائه می کند.

وی به نیمه تمام ماندن 7 مجتمع آب رسانی در استان اردبیل اشاره کرد وافزود: اگر منابع اعتبار امسال تامین شود حداقل می توانیم 3 مجتمع را تکمیل و راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، آب ، چشمه ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.