مدیرکل سابق گمرک زاهدان و ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: همه ساله به طور میانگین و تقریبی حدود 120 هزار مسافر و زائر پاکستانی از طریق مرز رسمی میرجاوه وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، علیرضا صدری خواه در حاشیه مراسم تودیع خود، افزود: برخی از این زائران علاوه بر زیارت اماکن متبرکه در شهرهای مختلف ایران نظیر مشهد، قم و شیراز از طریق ایران به کشورهای عراق و عربستان سعودی نیز مسافرت می کنند.

وی ادامه داد: کوتاه بودن مسیر، ارزان بودن هزینه سفر و فراوانی وسایط نقلیه مطمئن از جمله دلایلی است که باعث می شود اتباع پاکستان برای عزیمت به مکه و نجف و کربلا بیشتر از ایران عبور کنند و البته در این بین عده زیادی ترجیح می دهند طی روزهای حضور در کشورمان از اماکن زیارتی بویژه در شهرهای مشهد و قم استفاده کنند.

صدری خواه خاطر نشان کرد: حدود 300 کیلومتر مرز آبی و هزار و 200 کیلومتر مرز خاکی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه فرصت خوبی را در زمینه مراودات اتباع کشورهای همسایه و صادرات و واردات کالا در این استان ایجاد کرده است که با تجهیز و توجه بیشتر به گمرکات استان علاوه بر روند تسهیل و روان سازی تجارت، باعث شکوفایی منطقه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 996 هزار و 738 تن کالا به ارزش 332 میلیون و 83 هزار و 794 دلار از گمرکات سیستان و بلوچستان به کشورهای مختلف صادر شد، اظهار داشت: عمده کالاهای صادراتی شامل سیمان، ایزوگام، قیر، خرما و لبنیات بوده که به کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات، مصر و تاجیکستان صادر شد./س

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.