سیروس ناصری عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه گفت که آمریکا سرانجام بعد از 10 سال اتهامات اشتباه مجبور به پذیرش اراده ایران خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند؛ روزنامه فرانسوی لوموند با اشاره به دیدار امروز هیات‌های هسته‌ای ایران و آمریکا در ژنو نوشت: مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که از حقوق هسته ای این کشور عقب نشینی نمی‌کنند. رئیس جمهوری ایران نیز هفته گذشته بار دیگر تاکید کرد که ایران از حقوق هسته ای خود صرف نظر نخواهد کرد و روند تولید سوخت هسته ای برای نیروگاه های آینده خود ادامه خواهد داد. 
 
 اما موضوع لغو تحریم های اقتصادی بین المللی و آمریکا علیه ایران محور مذاکرات دو روزه این دو کشور خواهد بود که به گفته سیروس ناصری (عضو پیشین هیات مذاکره کننده هسته ای ایران) در این مذاکرات نحوه برداشتن تار عنکبوتی تحریم‌ها علیه کشورمان یکی از مهمترین محور مذاکرات جاری است. 

سيروس ناصري عضو هيئت مذاکره کننده ايراني در سال 2003 تا 2005  گفت ‌سوال اصلي اين است که بدانيم آيا آمريکا آماده گام برداشتن و پذيرش راه حل منطقي برد-برد براي دو طرف است يا خير؟ وي افزود :«آمريکا بايد به ده سال تهمت زني بي اساس عليه برنامه هسته اي پايان دهد.»
 
لوموند به نقل از یک منبع سیاسی دولت فرانسه نوشت: نشست ژنو ابعاد خاص دولت آمریکا در باره لغو تحریم ها در صورت دستیابی به توافق کلی مورد توجه گروه 1+5 را مورد بررسی قرار خواهد داد. 
 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: برگزاری این دیدار رسمی شفگت انگیز که برای نخستین بار صورت می گیرد، هفته گذشته توسط مقامات ایرانی اعلام و سپس از سوی دولت آمریکا تایید شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار