معاون وزیر خارجه ژاپن از علاقه‌مندی شرکت‌های ژاپنی برای حضور فعال در بازار ایران و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خبر داد و نسبت به حضور و سرمایه‌گذاری بلندمدت این شرکت‌ها در ایران پس از رفع موانع ابراز امیدواری کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ «نوبوئو کیشی» معاون ارشد پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن که در صدر هیأتی به تهران سفر کرده، ظهر امروز (دوشنبه) با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
سرمدی در این دیدار با اشاره به شکل گیری فضای جدیدی در روند روابط خارجی ایران از زمان تصدی پست ریاست جمهوری توسط حسن روحانی، سفرهای متقابل مقامات ایرانی و ژاپنی به تهران و توکیو را نشانگر اراده دو طرف برای توسعه بیش از پیش روابط دانست و این دیدارها و گفت‌وگوها را در پیشبرد روابط مهم و موثر ارزیابی کرد.
 
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای توسعه و ارتقای سطح مبادلات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، اهتمام جدی همراه با حسن نیت برای تکمیل برخی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا را خواستار شد.
 
قائم مقام وزارت امور خارجه با اشاره به رویکرد اصولی ایران برای رفع برخی نگرانی‌های موجود در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تلاش همراه با حسن نیت کشورمان برای عمل به تمامی تعهدات خود در این راستا، خاطرنشان کرد: طرف مقابل نباید اشتباه سال‌های گذشته در تحمیل مسائلی خارج از چارچوب مذاکرات و حقوق و مقررات تصریح شده در مقررات بین‌المللی را تکرار کند و در این زمینه نقش کشورهایی مثل ژاپن برای حمایت از مسیر صحیح مذاکرات و توافقات حائز اهمیت است.
 
سرمدی همچنین با اشاره به تلاش ایران برای استفاده از نقش و نفوذ سازنده خود در راستای تثبیت صلح و امنیت در منطقه و حمایت از مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق، گفت: کشورهای مختلف جهان باید با پرهیز از رویکرد دوگانه و اهتمام جدی در مقابله با افراط گرایی و تروریسم، از کشورهای خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم حمایت کنند.
 
معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به تهران، بر اهتمام جدی دولت کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
 
نوبوئو کیشی، با ابراز خرسندی از پیشرفت در روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 بر استقبال و حمایت دولت ژاپن از این مذاکرات و نقش سازنده ایران تاکید کرد.
 
وی همچنین با تاکید بر موضع کشورش در حمایت از رویکرد مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گفت: دولت ژاپن برای ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه اهمیت زیادی قائل است و در این زمینه از همه ظرفیت خود برای حمایت از کشورهای منطقه استفاده می‌کند و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در این راستا قدردانی و حمایت می‌کند.
 
معاون ارشد پارلمانی وزیر امور خارجه ژاپن همچنین با تشریح بهبود اوضاع اقتصادی و ظرفیت سرمایه گذاری خارجی این کشور از زمان بر سرکار آمدن دولت جدید، بر ظرفیت‌ها و جذابیت بسیار خوب و گسترده اقتصادی و تجاری ایران و همچنین تمایل فراوان شرکت‌های ژاپنی برای حضور فعال در بازار وسیع ایران و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
 
نوبوئو کیشی درباره حضور و سرمایه گذاری بلندمدت شرکت‌های ژاپنی در ایران پس از رفع برخی موانع موجود و هموار شدن مسیر مبادلات بازرگانی و تجاری فیمابین ابراز امیدواری کرد.
 
وی با اشاره به مذاکرات و توافقات صورت گرفته در خلال سفر اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به توکیو برای رفع برخی موانع موجود در روابط دو طرف، از برنامه ریزی برای برگزاری سمینار و نمایشگاه اقتصادی و سرمایه گذاری به منظور حضور فعال‌تر بخش‌های خصوصی ژاپن در بازار ایران خبر داد.
 
‎انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، وزیر ، خارجه ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار