جلسه هم ­اندیشی با تشکل­‌های نشر در خصوص نحوه اجراء و واگذاری فعالیت بخش‌­های مختلف نمایشگاه‌های کتاب استانی به تشکل­‌های نشر صبح امروز در محل موسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

به گزارش  حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران، در این جلسه که با حضور امیرمسعود شهرام­نیا (مدیرعامل موسسه نمایشگاه­های فرهنگی ایران)؛ همایون امیرزاده (مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)؛ علی شجاعی صائین (مدیرکل کتاب و کتابخوانی وزیر ارشاد)؛ رجبعلی سالاریان (مدیر نمایشگاه­های کتاب استانی)؛ اسماعیلی راد (مدیر اتحادیه شرکت تعاونی ناشران آشنا؛ آموزگار (رئیس هیأت مدیره انجمن ناشران)؛ متولی ( رئیس انجمن ناشران کتاب آموزشی)؛ عرفان­پور (عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی) و محسن عموشاهی و محمد خلج (مشاوران مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌ها) برگزار گردید.
 
امیرمسعود شهرام­نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران در این جلسه ضمن تأکید بر تهیه ضوابط و دستور العمل جدید برای برگزاری نمایشگاه­‌های کتاب استانی گفت: امکان عرضه کتاب و مقررات شرکت ناشران در استان­ها باید مورد بازبینی قرار گیرد.
 
وی ­گفت: این موسسه آمادگی کامل دارد بحث واگذاری و نحوه اجرای نمایشگاه­‌های کتاب استانی را به تشکل­‌های نشر واگذار نماید و در این خصوص باید ملاحظات مربوط به واگذاری و نحوه اجراء توسط این تشکل­‌ها در نظر گرفته شود تا این نمایشگاه­ها دچار آسیب نشود. در این جلسه تشکل­‌های نشر در خصوص کم شدن میزان تخفیف ،حضور ناشران معتبر، نحوه توزیع عناوین کتاب وضوابط و مقررات ارائه کتاب و چگونگی همکاری تشکل های نشر در حوزه های مختلف  دیدگاه های خود را ارئه نمودند و این دیدگاه ها و نقطه نظرات ارائه شده مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این جلسه با اتفاق نظر حاضران مقرر گردید پیش ­نویس ضوابط حضور ناشران و نحوه حضور و همکاری تشکل های نشر در نمایشگاه­‌های استانی تهیه و مورد تصویب قرار گیرد و به امضاء عالی­ترین مقام وزارت نیز برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تشکل ، نمایشگاه ، کتاب ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار