با تقویت و مدیریت فضای اقتصادی کشور و جلوگیری از هرگونه وارداتی که اقتصاد ملی را تهدید می کند می توان مولفه های اجرای سال اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی را فراهم کرد .

محمد رضا پور ابراهیمی نائب رئیس اول  کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود : باید از واردات هر گونه کالایی که تولید ملی را تحت تاثیر خود قرارداده و فضای اقتصادی و اشتغالزایی کشور را به خارج تقدیم می کند  جلوگیری کرد .

وی تصریح کرد : با توجه به سال جهاد اقتصادی ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی در زمینه تقویت فضای اقتصاد داخل کشور فراهم خواهد شد .

پور ابراهیمی تاکیید کرد :  دولت باید مدیریت تولید داخل را مبنای کار خود قرار دهد .

وی افزود : باید توانمندی های و ظرفیت های داخلی کشور تا آنجا که می توانیم  به سمت تولید ملی رونق بخشیده و ازواردات اجتناب کنیم  که این کار نیازمند عزم ملی و جدی خواهد  داشت .

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس  خصوص ارزیابی کاهش80 درصدی واردات قانونی  پوشاک در کشور خاطر نشان کرد : تغییرات نرخ ارز و کاهش تعرفه در نظام اقتصادی کشور  را می توان در این امر تاثیرگذار دانست.

پور ابراهیمی افزود : کاهش میزان واردات را درصورتی می توان مثبت ارزیابی کرد که تولیدات داخلی کشور را جایگزین واردات شود .

وی یادآور شد : جایگزینی  کردن تولیدات داخلی به جای واردات برندهای خارجی و اقلام وارداتی باعث احیا و رونق واحدهای  تولید ی خواهد شدو واردات از مبادی رسمی را  می توان با شرایط مساعدتری نسبت به واردات غیر قانونی کنترل و مدیریت کرد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار