مشارکت مردمی در مدیریت مناطق حفاظت شده افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رئیس گروه بررسی جغرافیایی و سیستم پشتیبانی مناطق حفاظت شده کشور از فراهم شدن بسترهای لازم برای افزایش مشارکت مردمی و جوامع محلی در مدیریت مناطق حفاظت شده کشور خبر داد و گفت: تحقق برنامه های حفاظتی در مناطق حفاظت شده در سایه افزایش مشارکت مردم محقق می شود.
علی بالی به اجرای طرح مشارکت عمومی در برخی مناطق حفاظت شده کشور اشاره کرد و افزود: مناطق حفاظت شده در استان چهارمحال و بختیاری از اهمیت بالایی برخوردار هستند و این امر لزوم اجرای این طرح در استان را نشان می دهد.
وی احیا و بازسازی مناطق تخریب شده در حوزه مدیریت حفاظت محیط زیست را از دیگر برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست در سالجاری دانست و گفت: افزایش ضریب حفاظتی مناطق در دستور کار قرار دارد.
بالی تعداد  پارک های ملی، مناطق حفاظت شده، اثرهای ملی طبیعی و پناهگاههای حیات وحش تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را 274منطقه اعلام کرد.
رییس گروه بررسی جغرافیای و سیستم پشتیبانی مناطق حفاظت شده کشور گفت: 24 تالاب بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر و 154منطقه شکار ممنوع نیز در کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت می شود.
رئیس گروه بررسی جغرافیای و سیستم پشتیبانی مناطق حفاظت شده کشور برای شرکت در سومین نشست تخصصی دانش توسعه به شهرکرد سفر کرده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.