سخنگوی سابق دولت حماس اعلام کرد محمود عباس پیشتر به آنها گفته که بیانیه های عمومی وی تنها یک شگرد سیاسی بوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاراننقل از خبرگزاری صهیونیستی آروتز شوا ؛ سخنگوی سابق دولت حماس در سخنانی افشاگرانه اظهار داشت که عباس ،‌ رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در یکی از جلسات خصوصی با آنها ابراز داشته که سخنرانی ها و بیانیه های عمومی وی شگرد سیاسی برای فریب دادن آمریکایی ها بوده است . به 

لهاب القسین در صفحه شخصی خود در فیس بوک این گونه ادامه داد : عباس گفته است : پشت درهای بسته گفتگوهایی انجام می گرفت و هنگامی که من بیرون می آمدم و اعلام می کردم که دولت ، دولت من است و رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسم و حرف های دیگری شبیه به این ، خب این صحبت ها تنها برای فریب آمریکایی ها بیان میشد و نوعی شگرد بود .

عباس همچنین به نمایندگان حماس گفته است : همکاران من ، اجازه دهید بگویم چه حرف هایی در رسانه ها عنوان می کردم . این حرفها برای آمریکاییها و اشغالگرانی مانند صهیونیستها بیان می شده نه برای شما . مهم این است که ما در میان خود با یکدیگر همراه و موافق هستیم . به حرفهایی که من رسانه ها بیان می کنم توجهی نکنید . 

دیده بان رسانه ای فلسطین با اشاره به نوشته های القسین در شبکه اجتماعی به نقل از وی اظهار داشت : من نیز حقیقتا خواستار مصالحه و آشتی هستم ، مصالحه ای به معنای مشارکت و دستیابی به وحدت . اما نه مصالحه ای که عباس معنا کرد . 

لهاب القسین پیش از تشکیل دولت وحدت ملی و ایجاد اتحاد میان حماس و فتح بعنوان سخنگوی دولت حماس فعالیت می نمود . 

محمود عباس به مقامات آمریکایی اطمینان داده است که دولت جدید در کنترل وی خواهد بود و بر اساس اصل چهارم فلسطینیان با این مضمون است : به رسمیت شناختن اسرائیل، به رسمیت شناختن شرایط قرارداد بین المللی و رد صریح و روشن خشونت و تروریسم . سخنان وی نیز بدرستی تاثیرگذار بود چرا که پس از آن کاخ سفید اعلام کرد به همکاری و ارتباط با دولت جدید فلسطینی ادامه خواهد داد چرا که وزرای این دولت اعضای حماس نیستند . 

آروتز شوا افزود : علیرغم این سخن ، سه تن از وزرای دولت وحدت ملی از سوی حماس مورد حمایت قرار دارند و مراسم سوگند را نیز از طریق ویدئو کنفرانس در نوار غزه برگزار نمودند . حماس همچنین مصرانه خواستار تسلط و کنترل بیشتری در دولت جدید می باشد . 

این تلاش حماس برای دست یابی به کنترل بیشتری در دولت وحدت ملی پس از آنکه اختلافی هنگام ادای سوگند توسط وزیر زندانیان ایجاد شد ، بیش از پیش اثبات گردید . 

گفتنی است دولت حماس اعلام کرده است که بر سر اصول اساسی خود یعنی به رسمیت نشناختن اسرائیل و مبارزه علیه این رژیم ادامه خواهد داد . گزینه ای که برخلاف بند چهارم اصول اعلام شده توسط تشکیلات خودگردان فلسطین ( محمود عباس ) است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، فتح ، عباس ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار