دکتر پیوندی، با بیان اینکه نرخ باروری کلی در کشور به سمت پیری حرکت می‌کند، گفت: کنترل موارد نا باروری نقش بسزایی در افزایش نرخ باروری دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 19خرداد در نشست کشوری ارتقا نرخ باروری با اشاره به اینکه این نشست با حضور مدیران بهداشت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در راستای اجرای عملیاتی کردن سیاست‌های جمعیت ابلاغی برگزار شد، گفت: نرخ کلی باروری در کشور 1.8 است که براساس سازمان who اگر این نرخ زیر 2 باشد، آن جامعه در حال حرکت به سمت پیری است که کشور ما هم از این امر مستثنی نیست و اگر اصلاح نشود، منجر به افزایش جمعیت سالمند می‌شود.

وی افزود: جمعیت جوان ما 25 درصد است که در سال 2050 به 14 درصد با این روند می‌رسد. باید توجه داشت که جامعه پیر هزینه‌های حوزه سلامت را افزایش می‌دهد، بنابراین باید به سمت داشتن جمعیت جوان حرکت کنیم.

پیوندی با اشاره به این که در این نشست مباحثی همچون فاصله موالید بعد از ازدواج و بین فرزندان سقط‌های غیر قانونی و گسترش راهکارهای ازدواج مطرح می‌شود، تصریح کرد: باید توجه داشت که یکی از مواردی که به افزایش نرخ باروری کمک می‌کند، کنترل موارد باروری است اما این فرآیند پر هزینه و زمان بر است، بنابراین باید بیمه‌ها به کمک بیایند که خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده است، اما باید بیشتر شود، که البته باید توجه داشت که منابع محدود است و باید برای حل این مشکل برنامه ریزی کرد.

پیوندی اظهار داشت: مطالعه‌ای که دانشگاه در جمعیت 300 هزار نفری در خصوص باروری انجام داد، نتایج این مطالعات نشان داده که بیش از 53 درصد خانواده‌ها دو فرزند را ایده آل می‌دانند و با این ایده آل نرخ باروری 1.8 شده است، بنابراین باید این ایده آل به بیش از 2 برسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار